-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Gumpert er Kongen på Ringen
7.11.57 – og dermed er det en Gumpert Apollo som har rekorden for gateregistrete biler på Nürburgring.
”Jeg kunne nok vært enda litt raskere”, sa Florian Gruber da han parkerte bilen etter å ha satt den nye rekorden. Og Roland Gumpert la til at man bare kunne se på forholdene, de var langt fra ideelle, så de har sikkert noe mer i bakhånden.
Bilen har vi fortalt om her tidligere, og om Roland Gumpert som tidligere blant annet masterminded Volkswagens Paris-Dakar innsats og var sjef for Audi Sport en gang i tiden.
Det er kanskje den siste forbindelsen som gjorde at han fant frem til Florian Gruber. Han lever av å kjøre fort, og akkurat nå kjører han en Abt-trimmet 500 hester R8 LMS i den tyske GT Masters serien.
Men Gumpert fikk altså låne ham til noen runder på Ringen der de endelig fikk radert vekk den fire år gamle rekorden til en Donkervoort D8 RS06.
Mer å gå på
Selv om den nye bare er 3,32 sekunder raskere enn den gamle rekorden, regner Gumpert-folket med at denne 700-hesters gateraceren har muligheter til å knekke 7 minutters grensen.
Det sa Maserati om sin MC12 i fjor også, men Gumpert endte faktisk 13 sekunder raskere enn dem, selv om Apolloen ikke en gang hadde skiftet dekk. Den brukte sine ”normale” Michelin gatedekk.
Så nå blir vandrepokalen som Sport Auto har satt opp for denne øvelsen, plassert på en hylle i en nydelig liten fabrikk i Altenburg i den gamle øst-sonen.
Og der blir den nok en stund. ”Akkurat nå behøver vi ikke kjøre raskere, vi ønsker jo ikke akkurat å demoralisere våre kolleger”, sier Gumpert selv med et ganske tydelig glimt i øyet.
PS! Etter at dette ble skrevet, har en Radical SR8LM senket rekorden til 6:48. Man kan nok diskutere hvorvidt dette er en ”gatebil”. Men det er godkjent for slikt bruk i noen land, og kom visstnok landeveien fra England da den satte den nye rekorden.