-
Hedin Automotive:
Salgsleder MG
-
RSA Bil:
Plassjef - RSA Bil Tromsø
-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Hvem eier Hyundai
(og hvorfor?)
Under Paris-utstillingen sa en av Toyota-toppene at både Daewoo og Hyundai er konkurs. Allikevel fortsetter de å bygge biler som om intet var skjedd. Vi forstår ikke helt det. Nå begynner det å bli tydelig at det ikke er helt klart hvorfor noen eier Hyundai heller.
Nå har det vært litt opptelling, og Daimlerchrysler er største enkeltaksjonær med ni prosent. Deretter kommer Capital Group International Inc. som har litt over 8 prosent. Et av de andre Hyundai-selskapene, Precision, har 7,4% av kapitalen mens selskaper i Mitsubishi-gruppen har ca. 4,5%. Chung Mong-Koo, selskapets president og sønn av grunnleggeren, har 3,65.
De fem største aksjonærene har altså under en tre-del, så her er det spredte eierinteresser.
Den mest interessante og minst kjente av disse investorene er CGII. Capital Group er et amerikansk fondsforvaltningsselskap som hevder at disse aksjene er en normal del av selskapets portefølje. Andre er ikke fullt så sikre, og antyder at vi her har kimen til trussel om fiendtlig oppkjøp.
For folk med konspiratorisk tankegang er dette en interessant teori. Men aksjene spredt som de er skal det ikke meget til før en spekulativ investor kan prate Daimerchrysler, som har genuine interesser i denne strategiske alliansen, inn i litt action. Og hvis det medfører at DC vil kjøpe opp flere aksjer, for å dominere, vil det bety en økende kurs. Spekulanter kan enkelt få til en win-win situasjon her.
Noe som imidlertid taler mot denne konspirasjonsteorien er det faktum at da teorien ble lansert i Seoul i går, sank aksjekursen fra 12.500 til 12.300 won.
Av Jon Winding-Sørensen – Bilnorge.no