-
VIKING KONTROLL AS:
Takstmann
-
NAF Senter Dal:
Teknisk leder / Arbeidende formann
-
Hedin Performance Cars:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Volmax AS:
Påbygger
-
Auto-skade AS:
Kundemottaker og takstansvarlig
-
Autovia AS:
Verksmester / kundemottaker
-
Bilia Insignia:
Salgssjef, Insignia
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Pongo AS:
Konsernsjef
-
Bilia X:
Salgsdirektør, Xpeng
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
-
Albjerk Bil Drammen:
Daglig leder
-
Albjerk Bil Drammen:
Servicemarkedsleder
-
Albjerk Bil Drammen:
Tekniker
-
Rental Group Mobility AS:
Key Account Manager
-
Werksta Norge:
Verkstedleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
Mer om folkebilen
Et par uker etter at de lanserte sin nye folkebil, kommer Tata med flere detaljer rundt sin lille Nano – bilen som har sjokkert en hel bilindustri med sin lave pris.
Folkets bil
En Lakh, eller 100.000 rupier blir prislappen på standardversjonen. Det tilsvarer snaue 14.000 norske kroner og setter en rekke rickshaw- og mopedførere i stand til å kjøpe sin første bil.
Men Tata tror de fleste vil gå for an av de nesten dobbelt så dyre deluxe-utgavene til 1,8 Lakh for å få med bl.a. aircondition. Markedsførerne mener de to luksuriøse utgavene vil utgjøre 65 prosent av Nano-salget.
Bygges lokalt
Mens Tata trapper opp produksjonen, er det langt fra alle deres 170 forhandlere som får tilgang til den hotte nykommeren. Selskapet planlegger å starte med en produksjon på 250.000 biler for i løpet av fire år å nå en takt på en million.
For å redusere transportkostnadene vil selskapet produsere bilene lokalt i mange små anlegg basert på byggesett (CKD), og de leter nå etter egnede samlebånd i alle regioner av den folkerike nasjonen.