-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Opel får en ny nabo
Rüsselsheim er det klassiske Opel-hovedkvarteret. Det står også en stor klassisk Opel-samling der. Men nå kommer det enda en klassisk attraksjon til området.
Den tyske innsatsen med å bygge om gamle industri-anlegg til klassisk-bil sentra har vi vært innom før. Et sted hvor folk kan oppbevare gamlebilen sin og vi andre kan rusle rundt og beundre den.
Samtidig gjøres det plass til spesialverksteder, til forhandlere av relevante produkter og som regel til noen propre møtelokaler og adekvate serveringssteder.
Nå har bystyret i Rüsselsheim med 40 mot tre stemmer sagt ja til at ACTIV-gruppen skal få utvikle sitt lokale MotorWorld på et 65.000 kvadratmeter stort område som skal kunne gi minst 100.000 kvadratmeter til forskjellige aktiviteter og attraksjoner.
Blant dem blir også et skikkelig hotell og en god restaurant. Hele anlegget legges i sammenheng med gå-sonene i sentrum slik at det blir like stor sjanse for at du tilfeldigvis rusler forbi en Wanderer som blir restaurert, som at du passerer utstillingsvinduene til Zara.
Bygningene de skal inn i er historiske og hver eneste murstein snakker Opel der. Men hva som skal skje med Opels egen samling sies det foreløpig ikke noe om, hverken av Stellantis eller av MotorWorld.
Med stasjonen rett utenfor behøver du ikke mer enn en tre timers forsinkelse på det flyet du skal videre med, for å få tid til å stikke bortom og se på senteret. For vi kan vel regne med at når anlegget er ferdig er flytrafikken i gang igjen også.
Nå er man i prosjekteringsfasen. Byggearbeidene vil nok ikke starte før 2022/23.