-
Bilia Norge AS:
Servicemarkedssjef, Volvo Follo
-
Odda Bilsenter AS:
Teknisk leder
-
Odda Bilsenter AS:
Bilmekaniker
-
XPeng Motors Norway AS:
Area Manager
-
Statens vegvesen:
Utekontrollør Jessheim
-
Werksta Bergen:
Bilskadetakserer
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Elektrisk scooter
BMW med i3 på to hjul
Nå har BMW vist sin nye by-transport. CE 02 heter den, en elektrisk scooter, nesten like kul som klassikeren på fire: i3. Tilstrekkelig ytelse, lavt sete og forholdsvis små hjul vil kunne gjøre denne til en meget trendy transportør.
CE 04 het den første el-motorsykkelen deres, og nå er junior her – klar til utlevering tidlig neste år.
Den er designet som svært ikke-aggressiv og vil garantert kunne interessere dem som aldri har tenkt to hjul før, men som syns trafikken til jobben begynner gå veldig tregt.
15 hk (5 i mopedversjonen) og 55 Nm (for begge utgavene) kommer fra den spesialbygde motoren og en eller to batteripakker – hver på 1,96 kWt gir en rekkevidde på inntil 90 kilometer.
Nok til en liten utflukt utenbys også.
Men hvis du MÅ lade, må du regne med minst 3,5 timer med en 1,5 kW lader. Lading med strøm rett ut fra veggen vil ta deg mer enn fem timer.
Lettmanøvrert
Fra motoren til bakhjulet er det en stillegående tannreim som sørger for forbindelsen. Faktisk er det en mellom-transmisjon slik at det er to tannremmer med i bildet. BMW sier at denne ekstra komplikasjonen er der for å plassere tyngdepunktet riktig og sørge for lettmanøvrert oppførsel.
Setehøyde på 75 cm og en forholdsvis lav vekt på 132 kg bidrar til dette.
En pris på 85.000 kroner for den største er ikke rørende billig, men det er en del spesiell hi-tech her.
Tre kjørmodi, for eksempel. Flow som er bytrafikkoptimalisert, Surf som skal gjøre deg og den litt mer livlig og Flash som åpenbart er trinnet før speedway på Dæl’enga (dream on).
100 km/t
Uansett er toppfarten for den kraftigste versjonen snaue 100 km/t. Mer enn nok til enhver by.
3,5 tommers TFT skjerm gir deg det meste, men vil du ha navigasjon må du be om hjelp fra telefonen din – det er kontakt til den også.
Legg på noen kroner ekstra og du får Highline-utgaven med litt mer farger og bl.a. gullanodiserte gafler.
Legg på noen kroner mindre og det begynner å komme andre konkurrenter. Aprilia har allerede sin e-SR1, Honda har bygget om sine mini-sykler til batterielektrisk og Vespa er selvfølgelig også elettrica.