-
Daglig leder
Tellus Heistad AS
-
Daglig leder
Bilia Insignia
-
Salgssjef Bruktbil
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Servicetekniker
Preqas AS
-
Kvalitetssjef
Viking Kontroll AS
-
Daglig leder
Tellus Vestfold AS
-
Tekniker coach
Bilia Norge AS
-
CFO
Bilia Norge AS
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Daglig leder
Nardo Bil Ålesund AS:
-
Prosjektselger
Bolest AS
-
Bilteknisk konsulent
NAF Senter Kristiansand
-
Diagnosetekniker KIA
Bertel O. Steen Lørenskog
-
Mekaniker
Møller Bil Hvam
-
Fagtekniker
Møller Bil Hvam
-
Daglig leder
Egil Verne AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Mekaniker
RøhneSelmer AS
-
Teknisk Kontrollør
Viking Kontroll AS
-
Servicemarkedssjef Skoda og Volkswagen personbil
Autoria Ski AS:
-
Servicemekaniker
Palfinger Norge
-
Fagsjef analyse
Bilimportørenes Landsforening
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS

Elektrisk scooter
BMW med i3 på to hjul
Nå har BMW vist sin nye by-transport. CE 02 heter den, en elektrisk scooter, nesten like kul som klassikeren på fire: i3. Tilstrekkelig ytelse, lavt sete og forholdsvis små hjul vil kunne gjøre denne til en meget trendy transportør.
CE 04 het den første el-motorsykkelen deres, og nå er junior her – klar til utlevering tidlig neste år.
Den er designet som svært ikke-aggressiv og vil garantert kunne interessere dem som aldri har tenkt to hjul før, men som syns trafikken til jobben begynner gå veldig tregt.
15 hk (5 i mopedversjonen) og 55 Nm (for begge utgavene) kommer fra den spesialbygde motoren og en eller to batteripakker – hver på 1,96 kWt gir en rekkevidde på inntil 90 kilometer.
Nok til en liten utflukt utenbys også.
Men hvis du MÅ lade, må du regne med minst 3,5 timer med en 1,5 kW lader. Lading med strøm rett ut fra veggen vil ta deg mer enn fem timer.
Lettmanøvrert
Fra motoren til bakhjulet er det en stillegående tannreim som sørger for forbindelsen. Faktisk er det en mellom-transmisjon slik at det er to tannremmer med i bildet. BMW sier at denne ekstra komplikasjonen er der for å plassere tyngdepunktet riktig og sørge for lettmanøvrert oppførsel.
Setehøyde på 75 cm og en forholdsvis lav vekt på 132 kg bidrar til dette.
En pris på 85.000 kroner for den største er ikke rørende billig, men det er en del spesiell hi-tech her.
Tre kjørmodi, for eksempel. Flow som er bytrafikkoptimalisert, Surf som skal gjøre deg og den litt mer livlig og Flash som åpenbart er trinnet før speedway på Dæl’enga (dream on).
100 km/t
Uansett er toppfarten for den kraftigste versjonen snaue 100 km/t. Mer enn nok til enhver by.
3,5 tommers TFT skjerm gir deg det meste, men vil du ha navigasjon må du be om hjelp fra telefonen din – det er kontakt til den også.
Legg på noen kroner ekstra og du får Highline-utgaven med litt mer farger og bl.a. gullanodiserte gafler.
Legg på noen kroner mindre og det begynner å komme andre konkurrenter. Aprilia har allerede sin e-SR1, Honda har bygget om sine mini-sykler til batterielektrisk og Vespa er selvfølgelig også elettrica.