Premierefest hos BMW
Foto: Eirik Tyrihjel
Premierefest hos BMW
Foto: Eirik Tyrihjel
Premierefest hos BMW
Foto: Eirik Tyrihjel
Premierefest hos BMW
Foto: Eirik Tyrihjel
Premierefest hos BMW
Foto: Eirik Tyrihjel
Premierefest hos BMW
Foto: Eirik Tyrihjel
Premierefest hos BMW
Foto: Eirik Tyrihjel
Premierefest hos BMW
Foto: Eirik Tyrihjel
Premierefest hos BMW
Foto: Eirik Tyrihjel
Premierefest hos BMW
Foto: Eirik Tyrihjel
Premierefest hos BMW
Foto: Eirik Tyrihjel
Premierefest hos BMW
Foto: Eirik Tyrihjel
Premierefest hos BMW
Foto: Eirik Tyrihjel
Premierefest hos BMW
Foto: Eirik Tyrihjel
Premierefest hos BMW
Foto: Eirik Tyrihjel
Premierefest hos BMW
Foto: Eirik Tyrihjel
Premierefest hos BMW
Foto: Eirik Tyrihjel
Premierefest hos BMW
Foto: Eirik Tyrihjel
Premierefest hos BMW
Foto: Eirik Tyrihjel
Premierefest hos BMW
Foto: Eirik Tyrihjel
Premierefest hos BMW
Foto: Eirik Tyrihjel
Premierefest hos BMW
Foto: Eirik Tyrihjel
Premierefest hos BMW
Foto: Eirik Tyrihjel

Premierefest hos BMW

BMW Norge er i forkant av Genève. I går fikk vi overvære en førpremiere - i selveste Holmenkollen.

Publisert Sist oppdatert

Dette er noe BMW kan. De inviterer et antall «riktige» mennesker til visning av et eller annet, og alle de «riktige» menneskene kommer – og vel så det.

Stappa fullt i et av hospitality-teltene som er rigget i anledning noe ski-skyting i Holmenkollen i går. Og denne gangen fikk de mange hundre gjestene en virkelig bred presentasjon av nyheter.

Forrige gang var det bare èn ny bil, spennende nok den – og da var det fremdeles et halvt år til den skulle presenteres på markedet, den nye 2-Serie Active Tourer.

Denne gangen kunne de premierevise en Active Tourer, med enda en seterad, så nå heter den Gran Tourer. De som var i Holmenkollen var med på en verdensdebut, for denne er ikke vist noen andre steder.

Så kom den nye 1-serien på besøk sammen med den nye 2-Serie Cabriolet. Og til sist den nye 6-Serie Gran Coupé og rosinen i pølsa for de som liker store, muskuløse biler - X6M.

Publikum var åpenbart både begeistret og imponert.

Det som imponerer meg mest er imidlertid hvordan BMW-importøren klarer å lage en – hva skal vi kalle det – familie-event ut av slike arrangementer.

Familie på den måten at omtrent hver eneste av de ansatte hos importøren pluss de som samarbeider på for eksempel PR og reklame, er med og jobber der på en eller annen måte.

Jeg vet ikke om noen andre av de såkalte premium-importørene som til de grader bretter opp ermene sammen. Kanskje også en av forklaringene på hvorfor BMW endte på fjerdeplass i fjor, med Audi og Mercedes på 8. og 9.?

Powered by Labrador CMS