-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist


































































































Mer ekstrem BMW M5
BMW M5 er utvilsomt blant de mest sportslige familiebiler på markedet. Nå lanseres den i en enda mer ekstrem utførelse – som M5 Competition.
Fortsatt snakker vi om en bil som dekker de daglige behovene som familiebil, men du må regne med å forsake enda litt komfort om du går for denne mest ekstreme M5-utgaven.
Nylig lanserte BMW en Competition-versjon av M2 som erstatning for den tidligere modellen, men i tilfelle M5 kan vi regne med at de to modellvariantene skal leve side om side.
Enda mer muskler, enda sportsligere oppsett, og detaljer som eieren av en vanlig M5 vil misunne deg. Det er hva som skiller M5 Competition fra en vanlig M5.
Og BMW lover at det skal komme flere slike spesialmodeller i fremtiden, så da er det bare å glede seg.
Den 4,4-liters V8-motoren med M Twin Power-teknologi er trimmet opp med 25 ekstra hester slik at den yter 625 hk ved 6000 omdreininger.
Maks dreiemoment er fortsatt på 750 Newtonmeter, men området er utvidet slik at momentet nå er tilstede hele veien fra 1800 til 5800 omdreininger.
Omsatt til ytelser gir det null til hundre på 3,3 sekunder (-0,1), 0-200 på 10,8 (-0,3) og toppfart på 250 km/t.
Toppfarten er elektronisk begrenset til 250 km/t, men krysser du av for M Driver’s Package får du lov å bikke 305 km/t. Det burde holde.
Blant spesialitetene i M5 Competition er et spesialtunet M Sport eksosanlegg med enderør i sort krom (blanke på M5) og et rått lydbilde. Spesialkonstruerte motorfester skal sørge for skarpere ytelser.
M xDrive firehjulsdrift-systemet som debuterer i M5 er kalibrert for effektivt å få de ekstra kreftene i M5 Competition ned i asfalten.
For å gi at erfarne sjåfører maksimal kontroll kan bilen innstilles på ren bakhjulsdrift – uten at elektroniske hjelpemidler overhodet griper inn for å ødelegge moroa.
Competition-utgaven er senket med syv millimeter sammenlignet med en ordinær M5, og fjærer og dempere er kalibrert for et mer sportslig oppsett.
Hjulutrustningen består av eksklusive 20-tommers felger med Y-mønster og dekk i dimensjon 275/35 R20 foran og 285/35 R20 bak.
En rekke detaljer i interiør og eksteriør er også blant spesialitetene som skiller M5 Competition fra «melk&brød»-varianten. Norsk pris er foreløpig ikke fastlagt, men en vanlig BMW M5 starter på snaut 1,6 millioner.