-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
BMW Z4 M Roadster
Kjennere legger ganske raskt merke til at dette ikke er en vanlig Z4 Roadster, men derimot M-versjonen med samme motor som i M3.
Tekst: Geir Andreas Wangsmo
Foto: Mark Bramley, Markus Pentikäinen, Morten Brunsgaard Bek og Kenneth Drabæk
Les hele testen i Bil 8/9-2006 som du finner i bladkiosken nå!
Den har sportslige spoilere foran og bak, store felger, og to doble eksosrør bak.
Rekkesekseren med 343 hester regnes fortsatt som en av verdens aller beste rekkemotorer – den har en respons som minner om racing, og drar sterkt og jevnt oppover turtallskalaen. I M3 er den helt rå, og i Z4 Roadster er den nesten i meste laget.
Ting skjer fort når man presser den gjennom de krappe svingene, og for den uerfarne blir den litt skummel. De mer erfarne liker dens lekenhet og råskap.
Den er utstyrt med samme bakdifferensial som M3, og styreservoen er hydraulisk i stedet for elektrisk som på de andre Z4.
Gearkassen er tettsteget og sportslig, og bremsene tar veldig godt. Men etter en stund ble bremsene harde og noe ufølsomme.
På landeveien har det mindre å si, men under hard kjøring på bane ble det en del krenging.
Motor: R6, 3246 ccm
Effekt: 343 hk v/7900 o/min, 365 Nm v/4900 o/min
0-100 km/t: 5,0 sek
Toppfart: 250* km/t
Vekt/effekt: 1410 kg/343 hk = 4,1
Rundetid: 1:16,1 sek
Pris: kr 976.000
- Til hovedartikkel SPC 2006- Akselerasjonstester
- Rundetider