-
Billakkerer
Møller Bil Romerike AS
-
Konsernleder
Albjerk Bil AS
-
Daglig leder
Motor Forum AS, Drammen
-
Bilkonsulent/Plassjef
Autoringen Bergen AS
-
Takstansvarlig / Skadekoordinator
Møller Bil Romerike AS
-
Mekaniker
Bertel O. Steen Jessheim AS
-
Mercedes-Benz mekaniker
Bertel O. Steen Asker og Bærum AS
-
Salgssjef
Svalbard Auto AS:
-
Kunderådgiver logistikk
Svalbard Auto AS:
-
Mekaniker
Svalbard Auto AS:
-
Daglig leder
Mobile Asker AS
-
Operativ salgsansvarlig
Rental Group Mobility AS
-
Bilglassmontør Lørenskog og Ensjø
Cary Norway AS
-
Avdelingsleder Lørenskog
Cary Norway AS
-
Bilpleier- og Teknisk Klargjører
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Hønefoss AS
-
Produktsjef
Rodin & Co AS
-
Leder forhandlersalg & Salgssjef
Sparebank 1 Finans Østlandet AS
-
Leder skadesenter
Albjerk Bil Drammen AS
-
Avdelingsleder Tromsø
NDI Norge
-
Servicemarkedssjef
Bilia Norge AS
-
Avdelingsmedarbeider
NDS Group AS
-
Leder - marked
Bilforlaget AS:
-
Nyhetsredaktør/frontsjef
Bilforlaget AS
-
Regionleder
Norges Automobil Forbund
-
Bilkontrollør
NAF Senter Flesland
-
Selger
Egil Verne AS
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Røyken
-
Servicemarkedssjef
Bertel O. Steen Ullevål AS
-
Salgskonsulent næring
Toyota Buskerud AS
-
Salgssjef
Toyota Buskerud AS
Her er neste BMW X3
Den har vært blant de mest solgte SUV-ene i Norge og klart mest solgte X hos BMW. Snart er det tid for en ny generasjons X3.
BMW tok erkerivalene Mercedes og Audi på senga da de lanserte X3 i 2003. Det skulle gi bayerne et solid forsprang på nesten fem år.
Ikke bare var de først ute med en premium SAV (Sport Activity Vehicle), men prosessen fra konsept til produksjon gikk på rekordtid siden de allierte seg med Magna Steyr for å få bilen kjapt på samlebåndet.
Og da rivalene endelig var klar med sine modeller, Mercedes GLK og Audi Q5 i 2008, var BMW allerede godt i gang med utviklingen av andre generasjon X3 som ble en mye større og mer påkostet modell.
Amerikansk
Nå hadde de nemlig hatt tid nok til å bygge opp egen produksjonskapasitet ved anlegget i Spartanburg, Sør-Carolina, hvor også de øvrige X-modellene ble bygget.
I 2010 rullet de første amerikanskbygde X3 av samlebåndet, og selv om modellen fikk et ansiktsløft i 2014, har den neppe mer enn et års tid igjen av sitt livsløp.
For dere som samler på internkoder – dagens heter F25, den neste G01. Men det er ikke bare modellkoden som er ny, den skal også bygges på en helt ny plattform – CLAR – som blant annet innebærer betydelig vektreduksjon.
Oppskrift for kjøreglede
Plattformen er basert på bakhjulsdrift, men det er tvilsomt om BMW vil tilby neste X3 med noe annet enn firehjulsdrift. Dermed får man kjøregleden man normalt forbinder med bakhjulsdrift, kombinert med en fremkommelighet som fordrer firehjulsdrift.
X3 vil tilbys med et utvalg 4- og 6-sylindrede bensin- og dieselmotorer fra den nye motorfamilien.
Kanskje drister de seg også til å benytte en 3-sylindret 1,5-liter i kombinasjon med elmotor for en rimelig hybridmodell, men det er mer sannsynlig at de benytter en av løsningene de allerede har tilgjengelig i den ladbare hybriden 330e eller X5 xDrive 40e, begge med 2,0-litere som basis.
En første M
Så langt har BMW aldri laget noen M-versjon av X3, men mye tyder på at det vil skje når tredje generasjon lanseres for å matche toppmotoriserte utgaver fra Audi og Mercedes.
Våre fotografer hevder at den ene modellen på bildene er en M-utgave, men hvorvidt det er en X3 M eller en noe mer sivilisert X3 M40i, med tilsvarende drivlinje som i den nye X4-modellen, skal være utsagt.
Det vi imidlertid vet er at BMW skal lage en modell med forlenget akselavstand spesielt for det kinesiske markedet. Men den får vi neppe se på vårt kontinent.