-
Motor Forum Ålesund:
Ettermarkedsleder
-
Møller Bil Asker og Bærum:
Bruktbilselger
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Møller Bil Oslo Vest Volkswagen:
Fagtekniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Customer Experience Manager
-
Helios Auto AS:
Support-medarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Nokian Dekk AS:
Regionsansvarlig/selger – Innlandet
-
Nesbyen Auto AS:
Daglig leder - Nesbyen Auto
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Fjellinjen
Fjerner bombrikke-krav for timesregelen
1. september blir det ikke lengre krav om AutoPASS-avtale og brikke for å få fordelene av timesregel i Fjellinjens bomstasjoner.
Dermed vil alle bilister som passerer i Fjellinjens bomstasjoner kun betale for én bompassering i timen i Indre ring og Osloringen og én bompassering i timen i Bygrensen.
Her kan du se kart over Fjellinjens takster, bomstasjoner og bomringer.
Det betyr at hvis du kjører fra Lillestrøm til Oslo sentrum, betaler du kun for to bompasseringer, selv om du kjører igjennom flere bomstasjoner.
Fjellinjen har beregnet at endringen gjør at bilistene uten AutoPASS-avtale omtrent vil få halvert sin bompengebelastning, men at det vil slå ulikt ut for den enkelte bilist avhengig av kjøremønsteret.
I sum betyr dette at bilister uten AutoPASS-avtale vil betale 35 millioner kroner mindre i bompenger per måned i 2023.
For andre rabatter og fritak er det fortsatt krav til gyldig avtale og brikke. Oversikt over fordeler med AutoPASS-avtale finner du her.