-
Auto 8-8 Imaas:
Salgsleder / Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Borgar Kittilsen Verksted AS:
Bilskadereparatør
-
Team Verksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Gran:
Garantiansvarlig
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
-
Kverneland Bil AS:
Salgssjef Ford Nyttekjøretøy
-
Møller Bil Skadesenter Romerike:
Skadeleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
NAF Senter Dal:
Senterleder
-
Fremtind:
Teknisk rådgiver / skadeinspektør
-
Motorpool Handel AS:
Kunderådgiver / Service advisor
-
Bertel O. Steen:
Innkjøper bruktbil
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Oslo
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Drammen
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Tønsberg
-
Harald A. Møller:
Produktspesialist Tilbehør
-
Toyota Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
BIR Husholdning AS:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Gromstad Auto AS:
Billakkerer
-
Gromstad Auto AS:
Bilmekaniker Audi
-
Tide Verksted AS:
Bilmekaniker
-
Hønefoss Bil AS:
Bilmekaniker, Tekniker
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
![Brabham BT62](https://image.bilnorge.no/4083281.webp?imageId=4083281&width=960&height=548&format=jpg)
Aksjonær trekker seg
Brabham-drømmen sluknet
Meldingen er grei: Samarbeidet mellom Fusion Capital – største aksjonær, og Brabham Group Ltd. har opphørt etter seks år.
Det var i tidlig i 2018 vi kunne fortelle at det skulle dukke opp en ny bil med Brabhams navn.
Jack Brabham, Formel 1 legende, med egen seier i egen bil med eget navn – dem har det ikke vært mange av, og med to sønner som begge har stått på pallen på Le Mans og begge har dyppet tærne sine i Formel 1-pytten.
Det var ikke nok til å gjøre meg veldig overbevist om de nye produksjonsbilplanene, selv om det lå både banebiler og landeveisbiler i kortene.
Akkurat der var jeg skeptisk.
Nå er ønsketenkingen åpenbart over.
Det finnes ikke offisielle informasjoner om hvor mange biler som egentlig er bygget verken av BT62 – den 700 hester sterke banebilen, eller den 1,3 millioner euro dyre gateversjonen. Den opprinnelige planen snakket om 70 biler for å feire navnets 70-år lange racinghistorie.
Jalopnik, det amerikanske nettmagasinet – ofte herlig respektløst – antyder at det kan ha blitt bygget snaue ti biler.
Men kanskje eksisterer det fremdeles en drøm?
Mat Fitch, sjefen for Fusion Capital, skriver i avskjedsbrevet at de vil fortsette å investere i bilindustri, slik de har gjort de siste seks årene. Og at det stadig utvikles nye drivlinjer og at mulighetene til å utfordre den etablerte industrien er større enn noensinne.
Antyder han kanskje en elektrisk BT62?
Brent barn skyr åpenbart ikke alltid ilden.