-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist

Nytt Formel 1-Team: Expensify
I år kommer du til å måtte regne med enda et lag i Grand Prix-løpene. Ikke før til sommeren, riktignok – men Expensify-teamet truer med å bli en ny Drive to Survive.
Dette er litt oppsiktsvekkende i en motorsportgren der man gjerne ser for seg ganske unge herrer.
Nå skal 40 år gamle Lewis Hamilton sponse 61 år gamle Brad Pitt som blir førstefører i sitt eget, flunkende nye, Expensify lag.
Jeg ser ikke bort fra at det kan bli litt action denne gangen. Sikkert mer enn vi har opplevd i andre og tidligere racing-filmer, men kanskje også mer enn det vi vanligvis opplever på de typiske Grand Prix løpene.
De som «eier» Formel 1 regner i hvert fall åpenbart med at denne filmen skal bety like mye for sportens popularitet som Drive to Survive gjorde.
I hvert fall er de veldig ivrige på å sende ut pressemeldinger om dette, og teaser-videoen er allerede et halvt år gammel.
Top Gun-regissør
Grunnen til at jeg tror litt mer på denne enn på andre ganske langdryge racingdramaer, der dramaet har vært ganske fargeløst, er at for det første var det en skikkelig budrunde da manuset ble lagt ut på auksjon.
Det datt i fanget på Joseph Kosinski som har gjort en og annen cliff hanger før – Tron, for eksempel, Legacy – for ikke å snakke om Top Gun Maverick.
Sommerens film – den heter Formel 1 og får premiere helt i slutten av juni – har egentlig en lang historie.

Allerede i 2013 var Pitt og Kosinski i gang med noe som hadde arbeidstittel: Go like Hell. Den utviklet seg til Ford/Ferrari/Le Mans-filmen, men med helt andre folk.
Kosinski på sin side fikk med seg Tom Cruise og gjorde Maveric.
$ 30. mill. var nok
Men så, i 2022 – etter at Pitt hadde etablert et fantastisk musikkproduksjonsstudio i sitt slott sør i Frankrike – dukket dette prosjektet opp.
$ 30. mill. var nok til å overtale ham til å spille hovedrollen og produsere F1 med Lewis Hamilton som medprodusent.
Bane-scenene ble spilt inn i fjor, blant annet under Grand Prix helgen på Silverstone (som Lewis Hamilton vant. Co-produsent oppgavene hans kunne umulig ha distrahert ham alt for mye!).
Bilene som ble brukt var ombygde Formel 2 og Formel 3 biler, med god hjelp av Mercedes AMG, og kjøringen til Pitt var basert blant annet på et tre måneders intensivt førerkurs.
Historien er forhåpentlig litt smartere enn slik de foreløpige PR-sammendragene gir inntrykk av:
Sonny Hays var stor på racerbanene på nitti-tallet, men kompisen hans, Ruben (spilt av Damson Idris – britisk ned foreldre fra Nigeria, hurra for mangfoldet) overbeviste ham om å gjøre en innsats, først og fremst for å coache en annen sjåfør, Joashua Pearce.

Så viser det seg at det blir en skikkelig rivalisering mellom lærer og elev, noe som får Sonny til å bestemme seg for et skikkelig come back, for virkelig å sette ungdommen på plass.
Ruben har makt og mulighet til å sette denne intrigen ut i livet. Han eier nemlig det mektige APX GP-teamet, med Expensify (virkelig varemerke!) som stor sponsor.
Og så får vi vente enda noen måneder da, med å se hvordan det går og om det virkelig gnistrer litt underveis.