-
Hedin Automotive:
Salgsleder MG
-
RSA Bil:
Plassjef - RSA Bil Tromsø
-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Tekniske data
Tynt sikkerhetsutstyr
Alle skjønner at det er dumt å slå rundt med en åpen bil, særlig når den mangler veltebøyler. Slike kan for øvrig kjøpes ekstra. MX-5 var sent ute med moderne sikkerhetsutstyr. Kollisjonspute på førersiden kom i 1995, på passasjersiden året etter. ABS-bremser ble innført i 1996. Hodestøttene er for lave for storvokste personer. Dagens MX-5 er heller ikke proppet med moderne sikkerhetsutstyr, for eksempel mangler den antispinn og sideputer.
MX-5 1990
Motor: 1600/115 hk. 195 km/t. Dreiemoment: 135 Nm/5500 omdr. Toppfart: 195 km/t. 0-100 km/t: 8,8 sek.
Forbruk: 0,78 liter/mil.
Lengde/bredde/høyde: 398/168/123 cm.
Akselavstand: 230 cm.
Bagasjevolum: 135 liter.
Fra år til år
1989: Produksjonen starter.
1993: 1840 ccm/133 hk. 197 km/t. 8,2 sek. 0,87 liter/mil. Pris 370.000 kr.
1995: Kollisjonspute førerside.
1996: 1600 ccm/90 hk. 175 km/t. 9,6 sek. 0,84 liter/mil. 2 kollisjonsputer, ABS. Nytt avgiftssystem og lavere pris: 1,6: 243.000 kr. 1,8: 287.000 kr.
1998: Annen generasjon. Lengde/bredde/høyde: 398/168/123 cm. 1600/110 hk: 191 km/t. 9,7 sek. 0,81 liter. 1840/140 hk: 205 km/t. 8,7 sek. 0,85 liter.