-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Tekniske data
Sterk kollisjonstest
SLK oppnådde fire av fem stjerner i NCAPcrashtesten i 2002.Meget sterk både i frontog sidekollisjon, lød dommen. I frontsmellen ble den testet med taket nede, for å sjekke worst case. Den lange fronten absorberer mye. Kabinen og dørene var nesten uskadd. Kollisjonsputer og belter reagerte nokså hardt, med en viss fare for brystskade. Deformasjon i fotrommet betyr fare for førerens legger og føtter. Ved rundkast er selvsagt en åpen bil farligere enn en lukket bil, men SLK har i det minste solide veltebøyler.
SLK hadde to puter i 1996, men fikk fire året etter. Antispinn, antiskrens og bremseassistent er på plass på nyere modeller.
SLK 1996
Motorer: 4 syl. 2.0/136 hk: 208 km/t. 0-100 km/t: 9,3 sek. 0,91 liter/mil.
4 syl. 2.3/193 hk Kompressor: 231 km/t. 7,4 sek. 0,93 liter.
Lengde/bredde/høyde: 400/172/127 cm.
Akselavstand: 240 cm.
Bagasjevolum: 145–348 liter.
Egenvekt: 1195 - 1250 kg.
Fra år til år
1996: SLK 200 og SLK 230 Kompressor lanseres.
1997: Bremseassistent og fire kollisjonsputer.
1998: Antispinn (ASR) i grunnutstyret.
2000: SLK 200 Kompressor: 2.0/163 hk. 223 km/t. 8,2 sek. 0,96 liter/mil (SLK 200 utgår).
SLK 320: 6 syl. 3.2/218 hk. 245 km/t. 6,9 sek. 1,11 liter.
SLK 230 Kompressor øker fra 193 til 197 hk. 6-trinns gearkasse. Endret front. Bedre seter.
2001: SLK 32 AMG: 3.2/354 hk. 250 km/t. 5,2 sek. 1,13 liter mil.