-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Tekniske data
God sikkerhet
Den passive sikkerheten var i orden fra starten i 1996. Passat fikk to store kollisjonsputer pluss to sideputer. Pyrotekniske beltestrammere og dørbjelker foran og bak var på plass. I NCAP-testen oppnådde Passat tre stjerner, ganske bra for sin tid. Etter ansiktsløftningen i 2000 økte den til fire stjerner, takket være enda bedre karosseristruktur. ABS-bremser hørte til grunnutstyret fra starten. De siste årgangene har også ESP (elektronisk stabilitetskontroll) i grunnutstyret.
Passat 1997
Motorer: 1,6/100 hk: 192 km/t. 0-100 km/t: 12,3 sek. 0,80 liter/mil.
1,8/125 hk: 206 km/t. 10,9 sek. 0,86 liter.
1,8 T/150 hk: 223 km/t. 8,7 sek. 0,79 liter.
2,3 VR5/150 hk: 220 km/t. 9,1 sek. 0,96 liter.
2,8 V6/193 hk: 238 km/t. 7,6 sek. 1,05 liter.
1,9 TDI/90 hk: 184 km/t. 13,9 sek. 0,53 liter.
1,9 TDI/110 hk: 196 km/t. 11,7 sek. 0,53 liter.
Lengde/bredde/høyde: 468/174/146 cm.
Akselavstand: 270 cm.
Bagasjevolum: 475–745 liter. St.vogn: 495- 1600 liter.
Egenvekt: 1230-1525 kilo.
Fra år til år
1996: Sedan lanseres med forhjuls- og firehjulsdrift (V6).
1997: Stasjonsvogn.
1998: 1,9 TDI/115 hk pumpedyse-diesel: 200 km/t. 10,7 sek. 0,53 liter.
1999: Syncro døpes om til 4-Motion. Ny 2,5 TDI V6/150 hk: 212 km/t. 10,8 sek. 0,87 liter (bare 4wd).
2000: Ansiktsløftning. V6 TDI også med forhjulsdrift.
2001: 1,6 øker fra 100 til 102 hk, VR5 fra 150 til 170 hk. Ny Passat 2,0/115 hk. 200 km/t. 11,2 sek. 0,84 liter. Ny 1,9 TDI/100 hk: 191 km/t. 12,4 sek. 0,54 liter. Ny 1,9 TDI/130 hk. 208 km/t. 9,9 sek. 0,56 liter.
2002: Passat W8: 4,0/275 hk. 250 km/t. 6,5 sek. 1,31 liter.