-
Hedin Performance Cars:
Servicemarkedsleder
-
Hedin Performance Cars:
Servicerådgiver
-
Hedin Performance Cars:
Delelagerekspeditør
-
Møller Bil Ensjø - Møller Bil Etterstad:
Bilmekanikere og fagteknikere
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Møller Bil Gjøvik:
Fagtekniker
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Bilglassmontør
-
Møller Bil AS:
Bruktbilselger
-
Namdal Bilskade AS:
Skaderådgiver og bilskadereparatør
-
NAF Senter Bergen:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Trondheim:
Nyttekjøretøyselger
-
RSA BIL Trondheim:
Selger nybil BYD
-
Bauda AS:
Daglig leder
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
Team Verksted AS:
Varebilmekaniker og lastebilmekaniker
-
Tyretrust Norge AS:
Key Account Manager -Salgsansvarlig
-
Bilia Norge:
Bruktbilsjef, Hamar
-
Carstore:
Junior innkjøper
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Selger Mercedes-Benz nyttekjøretøy
-
Harald A. Møller AS:
Teknisk instruktør
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produkt og Handover Spesialist
-
Lexus Fredrikstad:
Salgskonsulent
-
MAN Truck & Bus:
Salgskonsulent Trucks
-
MAN Truck & Bus:
Key Account Manager
-
Motortechnik:
Kundemottaker og Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Porsche Center Oslo:
Selger nye Porsche
-
MyCar:
Bilselger
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Bilutstillingen i Brussel åpner bil-året 2023
Brussel er step-in for Genève i år
Salon de l'Auto i Brussel feirer 100 år ved å være mer internasjonal og variert enn vanlig. Med Paris som var en skygge av seg selv og Genève avlyst, er det halvårets viktige messe i Europa.
Brussels bilmesse, som i år stenger sine dører søndag 22. januar, har lenge vært den ukjente store utstillingen, og ansett som i stor grad en relativt lokal affære.
Det til tross for besøkstall opptil over en halv million.
Paris-messen i oktober klarte ikke en gang 400.000 denne gangen - og var bare en skygge av seg selv, den som i sin storhetstid på 2000-tallet samlet over en million besøkende - riktignok over to hele uker på den tiden.
Men i år er det en del annerledes. Ikke bare er det hundreårsjubileum, men i og med at det store årlige vårtreffet i Genève er avlyst, påtar Brussel seg en mer internasjonal rolle enn vanlig - ikke minst ved at det i år var her Årets Bil i Europa-kåringen fant sted på pressedagen fredag 13. januar.
Der stakk elektriske Jeep Avenger av med seieren etter en avstemning som relativt raskt ikke var veldig spennende lenger etter hvert som det ene landet etter det andre ga toppscore eller i nærheten til Jeep-en, som dermed fikk trofeet for første gang i sin histoirie.
Avenger fikk 328 poeng foran VW ID. Buzz (241) og Nissan Ariya (211).
Salon de l'Auto (fransk)/Autosalon (flamsk) er tradisjonelt både utstilling og salgsmesse, som bidrar til å forklare høye besøkstall. Men denne gangen var det et mye større antall premierer enn vanlig - som riktignok ikke alle sto klare på pressedagen.
Bildeserien nedenfor viser noen biler som viser variasjonen i det som ble vist.