-
Vågsbygd bilverksted AS:
Biltekniker/mekaniker
-
Bilia Norge AS:
Mastertekniker, BMW Skøyen
-
Bilia Norge AS:
Servicemarkedssjef, Volvo Follo
-
Odda Bilsenter AS:
Teknisk leder
-
Odda Bilsenter AS:
Bilmekaniker
-
XPeng Motors Norway AS:
Area Manager
-
Statens vegvesen:
Utekontrollør Jessheim
-
Werksta Bergen:
Bilskadetakserer
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Bilutstillingen i Brussel åpner bil-året 2023
Brussel er step-in for Genève i år
Salon de l'Auto i Brussel feirer 100 år ved å være mer internasjonal og variert enn vanlig. Med Paris som var en skygge av seg selv og Genève avlyst, er det halvårets viktige messe i Europa.
Brussels bilmesse, som i år stenger sine dører søndag 22. januar, har lenge vært den ukjente store utstillingen, og ansett som i stor grad en relativt lokal affære.
Det til tross for besøkstall opptil over en halv million.
Paris-messen i oktober klarte ikke en gang 400.000 denne gangen - og var bare en skygge av seg selv, den som i sin storhetstid på 2000-tallet samlet over en million besøkende - riktignok over to hele uker på den tiden.
Men i år er det en del annerledes. Ikke bare er det hundreårsjubileum, men i og med at det store årlige vårtreffet i Genève er avlyst, påtar Brussel seg en mer internasjonal rolle enn vanlig - ikke minst ved at det i år var her Årets Bil i Europa-kåringen fant sted på pressedagen fredag 13. januar.
Der stakk elektriske Jeep Avenger av med seieren etter en avstemning som relativt raskt ikke var veldig spennende lenger etter hvert som det ene landet etter det andre ga toppscore eller i nærheten til Jeep-en, som dermed fikk trofeet for første gang i sin histoirie.
Avenger fikk 328 poeng foran VW ID. Buzz (241) og Nissan Ariya (211).
Salon de l'Auto (fransk)/Autosalon (flamsk) er tradisjonelt både utstilling og salgsmesse, som bidrar til å forklare høye besøkstall. Men denne gangen var det et mye større antall premierer enn vanlig - som riktignok ikke alle sto klare på pressedagen.
Bildeserien nedenfor viser noen biler som viser variasjonen i det som ble vist.