-
Auto 8-8 Imaas:
Salgsleder / Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Borgar Kittilsen Verksted AS:
Bilskadereparatør
-
Team Verksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Gran:
Garantiansvarlig
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
-
Kverneland Bil AS:
Salgssjef Ford Nyttekjøretøy
-
Møller Bil Skadesenter Romerike:
Skadeleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
NAF Senter Dal:
Senterleder
-
Fremtind:
Teknisk rådgiver / skadeinspektør
-
Motorpool Handel AS:
Kunderådgiver / Service advisor
-
Bertel O. Steen:
Innkjøper bruktbil
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Oslo
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Drammen
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Tønsberg
-
Harald A. Møller:
Produktspesialist Tilbehør
-
Toyota Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
BIR Husholdning AS:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Gromstad Auto AS:
Billakkerer
-
Gromstad Auto AS:
Bilmekaniker Audi
-
Tide Verksted AS:
Bilmekaniker
-
Hønefoss Bil AS:
Bilmekaniker, Tekniker
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
To spreke fra Subaru STI
Subarus avdeling for trimming og motorsport, STI, lanserer to nye spesialmodeller i begrenset opplag på det amerikanske markedet.
Det dreier seg om WRX STI Type RA og BRZ tS, de to første STI-modeller som noensinne er lansert på det amerikanske kontinent.
Førstnevnte er en spesialutgave av WRX STI som markedsføres i Europa. I USA selges i dag kun den mer moderate WRX-utgaven uten STI i betegnelsen.
Den amerikanske STI-versjonen har lavere vekt gjennom bruk av karbonfiber i tak og bakvinge, samtidig som den får litt høyere effekt.
WRX STI Type RA henter ut 310 hester av den 2,5-liters turbo boxermotoren, 10 mer enn den europeiske utgaven. Maks dreiemoment er 393 Newtonmeter ved 4000 omdreininger (EU-utgaven har 407 Nm).
Den har en rekke detaljer som skiller seg fra en vanlig WRX, som store luftinntak, 19-tommers, gullfargede felger, Bilstein dempere og Brembo bremser rund baut.
Innomhus er den utstyrt med ratt i semsket skinn, Recaro bøtteseter, rød startknapp og en platte som forteller hvilket nummer den er av de 500 spesialutgavene.
BILTEST: Subaru WRX STI møter Volkswagen Golf-R
BRZ tS er stivet opp i forhold til den vanlige modellen, har 205 hestekrefter (5 ekstra) og et dreiemoment på 211 Newtonmeter (+ 6 Nm).
Også her er det spesialiteter som 18-tommers hjul med 215/40 dekk av typen Michelin Pilot Sport 4. Den har Sachs dempere mens Brembo tar seg av stoppegenskapene.
Vi har tidligere omtalt BRZ-modellen i forbindelse med Tokyo Auto Salon, og vi har nylig vist spionbilder av en nærmest umaskert modell under testing i USA.
Begge modellene skal bygges i 500 eksklusive eksemplarer og kommer på det amerikanske markedet i første kvartal 2018.
Så er dette noe norske Subaru-entusiaster kan se frem til?
– Modellene kommer foreløpig ikke til Europa og Norge, men det er jo lov å håpe på at det kan endre seg, sier Subarus norske informasjonsdirektør, Stian Thrane.