-
Møller Bil Trondheim:
Salgskonsulent nybil Audi
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
Bilia Norge AS:
Konserncontroller
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Car-O-liner Norge AS:
Operational Manager
-
Axess Logistics AS:
Key Account Manager - Transport og Logistikk
-
Møller Bil Kokstad:
Produksjonsleder
-
Møller Bil Bryn:
Kundefrontmedarbeider
-
Møller Bil Kalbakken:
Nyttekjøretøyselger
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Stjørdal:
Servicemarkedssjef
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Kundeansvarlig
-
DRIVE Mobility AS:
Leder salg og support
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Bilia Norge AS:
Takstmann, BMW Skøyen
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilmekaniker og PKK kontrollør
-
Werksta Bergen Fana:
Bilskadereparatør
-
Werksta Bergen Fana:
Billakkerer
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Werksta Kristiansand:
Bilskadereparatør
-
Toyota Sarpsborg og Halden:
Salgskonsulent
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Namdal Bilskade AS:
Bilskadereparatør
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Her er Chiron i Norge
I dag ble den eneste Bugatti Chiron i Norge avduket på Oslo Motor Show – med celebre gjester til stede.
Med Asgeir Borgemoen bak mikrofonen og Petter Solberg bak rattet var det høytidelig avduking av Arne Fredlys Bugatti Chiron på Oslo Motor Show.
Allerede mer enn en time før avdukingen stimet det med folk rundt den tildekkede bilen, og da Asgeir Borgemoen tok mikrofonen og satte i gang avdukingen var det veldig trangt om plassen – i hvert fall for de med et håp om å kunne se hele bilen.
Redningen for oss under nasjonal gjennomsnittshøyde ble alle mobilkameraene som steg til værs og fanget hele seansen på film.
Men – hopetallet rundt Bugattien måtte vente litt før de kunne kaste blikket på karbondoningen til Fredly.
Først skulle nemlig tre andre lekkerbiskener avdukes.
- Er det noen her som kjenner til BMW Z4? spør Borgemoen, med tydelig «ja» fra publikum.
- Det er denne bilen BMW drar inspirasjon fra: BMW 507!
Deretter dras lakenet av en griselekker Aston Martin DB4 – før «old school»-avdelingen rundes av med en Mercedes-Benz 300SL Roadster.
Så – øyeblikket folket hadde ventet på: Chiron.
Jeg står sammen med Fredly selv, litt bak folkemengden. Han vil «holde seg litt i bakgrunnen», som han sier selv.
Han gliser bredt når Borgemoen begynner å fortelle om bilen.
Duken dras sakte av Bugattien og når frontruta er avduket proklamerer Borgemoen:
- Og se hvem som sitter inni! Petter Solberg!
Solberg fyrer opp bilen og – etter tydelig instruks fra Fredly – lar den gå noen sekunder på tomgang før han dytter litt på gasspedalen. Det brummer godt i det svære eksosanlegget.
Skulle bare mangle, med åtte liter slagvolum til rådighet …
- Jeg har kjørt Bugatti i bakkeløp – en skummel bil, sier Petter når han stiger ut av Fredlys Chiron.
- Dette er en bil som kommer til å havne i historiebøkene, sier Solberg, og fortsetter:
- Vi er heldig som får oppleve denne bilen i Norge.
Solberg retter dermed en takk til Arne Fredly og ber ham komme frem for en liten prat. Jeg er ikke sikker på om dette sto på ønskelista til Fredly selv, men han sniker seg gjennom folkemengden og opp til Solberg og Borgemoen.
- Jeg har jo passion for bil, og kjører mye, sier Fredly.
- Hva er favorittbilen? spør Borgemoen.
Fredly drar litt på det, før han svarer:
- Det er LaFerrari, da … Men det kommer hele tiden noe nytt, og nye favoritter.
- Det neste nå er jo McLaren BP23 – treseteren – og så kommer jo Aston Martin med sin.
Aston Martin og Red Bull skal bygge bil sammen, døpt Valkyrie.
- Og så AMG Project One, da. Alle disse er bestilt, men det er ikke sikkert McLaren BP23-en rekker showet neste år …
Underforstått: Oslo Motor Show og Arne Fredly er her for å bli, i mange år fremover!