-
Auto 8-8 Imaas:
Salgsleder / Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Borgar Kittilsen Verksted AS:
Bilskadereparatør
-
Team Verksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Gran:
Garantiansvarlig
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
-
Kverneland Bil AS:
Salgssjef Ford Nyttekjøretøy
-
Møller Bil Skadesenter Romerike:
Skadeleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
NAF Senter Dal:
Senterleder
-
Fremtind:
Teknisk rådgiver / skadeinspektør
-
Motorpool Handel AS:
Kunderådgiver / Service advisor
-
Bertel O. Steen:
Innkjøper bruktbil
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Oslo
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Drammen
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Tønsberg
-
Harald A. Møller:
Produktspesialist Tilbehør
-
Toyota Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
BIR Husholdning AS:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Gromstad Auto AS:
Billakkerer
-
Gromstad Auto AS:
Bilmekaniker Audi
-
Tide Verksted AS:
Bilmekaniker
-
Hønefoss Bil AS:
Bilmekaniker, Tekniker
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
Grått fra Bugatti
Bugatti fortsetter å ta det siste ut av Veyron. Ikke la deg lurte av fargen - spesialmodelen "Gris Rafale" er alt annet enn trist.
Verdens raskeste cabriolet, kalte Bugatti sin Veyron 16.4 Grand Sport Vitesse da de viste den i Genève tidligere i år.
Den har vist seg å bli en suksess. Ikke nok med at den har solgt godt til de som frekventerer steder som Pebble Beach – og det var selvsagt mer enn nok til at snakkeshowsjefen Jay Leno måtte ha en.
Nå viser det seg at Bugatti tror at Grand Sport Vitesse også kan være en suksess i Sør-Amerika, og har tatt den med seg til bilutstillingen i São Paulo.
Ikke nok med det heller, den tysk-franske superbilprodusenten har til og med sørget for å lage et spesialeksemplar som de har kalt «Gris Rafale» - det skulle bety noe slikt som grå sprut. Gråfargen kombineres med blå karbonfiber.
Det er mulig ingen har fortalt Bugatti at brasilianske rikinger ikke liker å vise det frem med bilene sine, de flyr helikopter. Likevel kan det jo være morsomt å ha noe i garasjen, eller stua, som ikke alle andre har.
0-100 på 2,6
Det stemmer i så fall godt med bilens 1200 hestekrefter og 1500 Newtonmeter fra den kjente og kjære 8-liters W16-motoren med fire turboer. Var det fortsatt noen som hevdet at lykke ikke kan kjøpes for penger?
Fra stillestående til 100 tar det 2,6 sekunder, videre passerer du 200 i løpet av 7,1 sekund og for de tøffeste ender toppfarten på 410 km/t. Det forutsetter at du har taket på, men selv 375 km/t i åpen bil bør være tilstrekkelig for å sjekke om det nye tupè-limet sitter som lovet.
Vrang innvendig
Innvendig har man snudd fargekombinasjonene, her finner du blå hud med grå sømmer.
Om du har tenkt å sjekke sparekontoen kan det være greit å ha prisen i bakhodet. De som skal sikre seg et eksemplar må nemlig regne med å legge nærmere 20 millioner kroner på bordet - før Sigbjørn har lagt på sine skatter.