-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Nytt håp fra Buick
Det er lenge siden Buick kom med en ny modell med V8-motor under panseret. I Chicago skjedde det, Lucerne het den og den kommer i butikkene til sommeren.
Kall gjerne den nye Buicken merkets flaggskip. GM har lenge forsøkt å presentere Buick som luksus du har råd til. Færre og færre virker det som, har råd til det, eller vil ha slik luksus. Nå er det bare så vidt årsvolumet er over 300.000 enheter, og det ramlet med 8 prosent i fjor.
Selvfølgelig er det ingen som sier det, men en rekke mennesker tror at Lucerne (Kan noen tenke seg en mer spennende by? Kan noen tenke seg et mer spennende navn for en bil?) og LaCrosse som ble introdusert i fjor, vil bestemme om Buick også skal bli en ny Oldsmobile. Ikke noe mer enn en gravstein.
V6 eller V8
Spesifikasjonene til Lucerne er kompetente. Standard er V6 motor på 195 hester, men et meget attraktivt tilbud er 32-ventilers V-åtteren,
Men vi snakker fremdeles forhjulsdrift, at Buick snart skal få en stor modell med bakhjulsdrift (i følge GMs USA-sjef Gary Cowger på Chicago-pressekonferansen) er en mager trøst for alle Buick tradisjonalistene.
Inne i bilen skal de ha det bra. Varme- og ventilerte seter, Harman Kardon ni høyttalers 245 Watt system, fjernkontroll av starteren og det glupe HotShot-systemet fra Microheat som kjapt varmer spylervæsken og som skaffer deg en frontrute klarere enn du ante var mulig.