-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Ganddal:
Nybilselger
-
Bavaria Norge:
Salgsleder
-
Møller Bil Lillehammer:
Kundemottak/takserer
-
Møller Bil Oslo Vest:
Servicemarkedssjef
-
Toyota Bilia:
Servicemarkedssjef, Toyota Seljord
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Byd vokser, og vil til Japan
Om et år kan BYD være det mest interessante kinesiske personbilmerket på markedet, med det største modellutvalget.
Etter at BYD tidligere i år kastet alt som het rene forbrenningsmodeller over ripa, har de hatt en april, mai og juni med produksjon jevnt over 100.000 biler (for NIO og Xpeng snakker vi i underkant av 10.000 per måned) og de viser på mange forskjellige måter hvor eksport-orienterte de plutselig er blitt.
Det er bare et par uker siden de opprettet et eget selskap, BYD Auto Japan – og kinesere som vil etablere seg i Japan har virkelig bestemt seg for at her skal det kjempes. Det eneste markedet hvor det hadde vært vanskeligere å etablere seg, er vel det sør-koreanske.
Selv om de har 70 prosent av markedet for batterielektriske busser i Japan, er det noe helt annet å kaste seg ut i Dinky-segmentene.
Nå har de nettopp hatt en stor presentasjon av tre modeller for å vise hva de skal bruke i Japan og på andre eksportmarkeder.
Bilene har vi så vidt sett tidligere. De ble lansert utover våren. Den mest spennende, Seal, er en mellomklasse sedan som går rett i strupen på Teslas Model 3.
Den er den første som bruker en arkitektur som BYD kalle CTB – Cell to body. Det vil si at toppen av de spesielle Blade batteriene samtidig danner plattformen i bilen.
Det gjør produksjonen mer rasjonell, sparer vekt og gjør hele bilen stivere.
BYD mottok mer enn 22.000 reservasjoner i løpet av syv timer etter at bilen ble lansert.
390 kW motor, under fire til 100 og rekkevidde på mer enn 650.
Dolphin er i samme familien, BYD kaller den for Ocean-serien. Litt mindre enn Seal og ikke ulik Hondas nyeste Fit, men med ganske mange linjer i karosseriet, for å si det slik.
Under 4,5 meter, 60 kWt batteri og lav pris.
BYD har tidligere sagt at for Norge skal dette bli bil nummer to etter Tang. Etter den regner vi med at de to Ocean-modellene vil komme svømmende.