-
Møller Bil Oslo Vest Volkswagen:
Fagtekniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Customer Experience Manager
-
Helios Auto AS:
Support-medarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Nokian Dekk AS:
Regionsansvarlig/selger – Innlandet
-
Nesbyen Auto AS:
Daglig leder - Nesbyen Auto
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
AMG er tidlig ute
I disse dager lanserer Mercedes sin nye C-Klasse sedan for europeiske kunder. Stasjonsvognen er foreløpig ikke offisiell, men det hindrer ikke AMG å teste sin kommende bombe.
Det er først på høsten den nye C-Klasse stasjonsvogn lanseres, men når man har ansvar for å utvikle toppversjonen, må man selvsagt ha tilgang til prototyper.
Det har Mercedes-eide AMG, og det er en lett kamuflert AMG-utgave som her er fotografert under testing i kalde strøk. C 63 AMG vil komme som både sedan og stasjonsvogn, og det er sistnevnte vi ser her.
Den største endringen er at motoren blir en 5,5-liters V8 med twin turbo i stedet for den normalt pustende 6,3-literen som sitter i forgjengeren.
Motoren med kodenavn M157 har et slagvolum på 5461 ccm og leveres i forskjellige effektutgaver. I E 63 AMG og CLS 63 AMG har den 525 hestekrefter, og det samme får den trolig her.
Bilen på bildene er en prototyp for 2014-modellen av C 63 AMG stasjonsvogn, men den skiller seg ut med bredere skjermer, mer markante støtfangere og spesielle AMG-felger, samt at den har større luftinntak enn en ordinær C-Klasse.