-
Bilmekaniker
Motorpool Handel AS
-
Markedssjef
Formula Automobile Norge AS
-
Delelagermedarbeider
Motorpool Handel AS
-
Daglig leder
Tellus Heistad AS
-
Daglig leder
Bilia Insignia
-
Salgssjef Bruktbil
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Servicetekniker
Preqas AS
-
Kvalitetssjef
Viking Kontroll AS
-
Daglig leder
Tellus Vestfold AS
-
Prosjektselger
Bolest AS
-
Bilteknisk konsulent
NAF Senter Kristiansand
-
Diagnosetekniker KIA
Bertel O. Steen Lørenskog
-
Daglig leder
Egil Verne AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Mekaniker
RøhneSelmer AS
-
Teknisk Kontrollør
Viking Kontroll AS
Første plug-in C-Klasse
Blant Mercedes-nyhetene i Detroit er C 350 Plug-in Hybrid. Den leveres som både sedan og stasjonsvogn.
Den elektriske rekkevidden er ganske beskjeden sammenlignet med hva for eksempel Audi / Volkswagen oppnår med sine ladbare hybrider – kun 31 kilometer med fulladede batterier.
Det skyldes primært at Mercedes har valgt en ganske liten batteripakke med en kapasitet på bare 6,2 kWh. Fordelen er at pakken bare veier rundt 100 kg.
Batteriene er montert ved bakakselen for maksimal sikkerhet. Dermed reduseres bagasjerommet til 335 liter i sedanen og 350 i stasjonsvognen (fra 480 / 490 liter).
Hoved-energikilden er en firesylindret bensinmotor som yter 211 hestekrefter. Når man legger til elmotorens 60 kW får man en samlet effekt på 279 hestekrefter og et dreiemoment på 600 Newtonmeter.
Sprek kombinasjon
Omsatt til ytelser gir det null til hundre på kjappe 5,9 sekunder (6,2 med stasjonsvogn) og en toppfart på 250 km/t. Snittforbruket er ifølge EU-syklusen 0,21 liter på mila, tilsvarende et CO2-utslipp på 48 gram per kilometer.
Plug-in modellene har luftfjæring som standard, samt pre-entry klimaanlegg som kan styres via Internett.
Prof. Dr. Thomas Weber, styremedlem med ansvar for forskning og utvikling, har stor tro på at hybrider er en viktig del av fremtiden for Mercedes og lover 10 nye plug-in modeller innen 2017.
Mercedes C 350 Plug-in Hybrid kommer på markedet i mars.