-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Det nærmer seg nytt generasjonsskifte
For to år siden viste Mercedes en ansiktsløftet C-Klasse i Genève. Nå klargjøres en helt ny generasjon.
Nå har Daimler av og til noen rare tellemåter, men siden C-Klasse tok over for 190-serien i 1994 er modellen som selges i dag fjerde generasjon. Den kom på markedet i 2014 og fikk en facelift i 2018.
Modellen på bildene som testes i Nord-Sverige forventes vist offentlig i løpet av inneværende år og skal på markedet som 2021-modell.
Selv om testbilene er godt kamuflert mener våre fotografer at dimensjonene blir på nivå med den eksisterende modellen, men fronten er lavere for å gi bilen et mer sportslig uttrykk.
Innendørs blir det imidlertid mye nytt sammenlignes med dagens modell, noe våre interiørbilder avslører.
Dagens C-klasse er blant få Mercedes-modeller som ikke har MBUX infotainment. I neste generasjon får den imidlertid nyeste versjon av systemet med stor skjerm som betjenes på tilsvarende måte som moderne smarttelefoner og også kan stemmestyres.
Femte generasjon C-Klasse skal bygges på en modifisert utgave av MRA-plattformen for biler med bakhjulsdrift. Den nye arkitekturen medfører betydelig vektfordeler siden aluminium i stor grad erstatter stål.
Med hensyn til drivlinjer kan vi regne med at innstegsmodellene får bensinmotorer på 1,5 eller 1,6 liter, gjerne i kombinasjon med mild hybridteknologi. Så kommer det nye ladbare hybrider som får lengre rekkevidde enn dagens.
På toppen av dette kommer rekkeseksere samt et stadig større utvalg av sportslige modeller fra Mercedes-AMG. En C-Klasse EQ elbil ligger også i planene, litt frem i tid. Denne blir en konkurrent til Tesla Model 3 og BMWs kommende i4.