-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Det nærmer seg nytt generasjonsskifte
For to år siden viste Mercedes en ansiktsløftet C-Klasse i Genève. Nå klargjøres en helt ny generasjon.
Nå har Daimler av og til noen rare tellemåter, men siden C-Klasse tok over for 190-serien i 1994 er modellen som selges i dag fjerde generasjon. Den kom på markedet i 2014 og fikk en facelift i 2018.
Modellen på bildene som testes i Nord-Sverige forventes vist offentlig i løpet av inneværende år og skal på markedet som 2021-modell.
Selv om testbilene er godt kamuflert mener våre fotografer at dimensjonene blir på nivå med den eksisterende modellen, men fronten er lavere for å gi bilen et mer sportslig uttrykk.
Innendørs blir det imidlertid mye nytt sammenlignes med dagens modell, noe våre interiørbilder avslører.
Dagens C-klasse er blant få Mercedes-modeller som ikke har MBUX infotainment. I neste generasjon får den imidlertid nyeste versjon av systemet med stor skjerm som betjenes på tilsvarende måte som moderne smarttelefoner og også kan stemmestyres.
Femte generasjon C-Klasse skal bygges på en modifisert utgave av MRA-plattformen for biler med bakhjulsdrift. Den nye arkitekturen medfører betydelig vektfordeler siden aluminium i stor grad erstatter stål.
Med hensyn til drivlinjer kan vi regne med at innstegsmodellene får bensinmotorer på 1,5 eller 1,6 liter, gjerne i kombinasjon med mild hybridteknologi. Så kommer det nye ladbare hybrider som får lengre rekkevidde enn dagens.
På toppen av dette kommer rekkeseksere samt et stadig større utvalg av sportslige modeller fra Mercedes-AMG. En C-Klasse EQ elbil ligger også i planene, litt frem i tid. Denne blir en konkurrent til Tesla Model 3 og BMWs kommende i4.