-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Ny generasjon C-Klasse
Det har kommet mye nytt fra Stuttgart de siste årene, men vi kan avsløre at mer er på gang.
I fjor kom ny A- og B-Klasse, og i år har vi fått CLA og S-Klasse. I tillegg har E-Klasse fått et ansiktsløft. Dermed er det C-Klassen som nå står for tur.
C-Klasse kom første gang på markedet i 1993 og ble lansert som stasjonsvogn tre år sender. Så kom andre generasjon med de runde lyktene i 2000 før tredje generasjon så dagens lys i 2007. (Noen regner også 190-serien som C-Klasse, men den hadde ingen C i betegnelsen.)
Den fikk riktig nok et ansiktsløft i 2011, men nå er snart tiden moden for generasjon fire.
Denne debuterer trolig på en av de store bilmessene, Detroit i januar eller Genève i mars, og er på markedet innen neste sommer, først som sedan og deretter stasjonsvogn.
Det vi kan se på den fortsatt godt kamuflerte bilen er at fronten – grillen og lyktene – er inspirert av nye A-Klasse og CLA. Dette fremkommer også tydelig i de datamanipulerte illustrasjonene Carparazzi har laget av den nye modellen.
Foreløpig vet vi ikke hvilke motorer Mercedes vil benytte i C-Klassen. Det har gått rykter om nye 3-sylindrede alternativer, men 4-sylindrede med «cylinder-on-demand» som kan stenge av to sylindre når de ikke behøves, er nok mer realistisk.
Og trolig vil vi se hybride løsninger også i C-klassen. Mercedes tilbyr jo dette i E-Klasse i dag, og deres løsning er så fleksibel at den kan kombineres med både diesel- og bensinmotor.