-
Helios Auto AS:
Support-medarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Nokian Dekk AS:
Regionsansvarlig/selger – Innlandet
-
Nesbyen Auto AS:
Daglig leder - Nesbyen Auto
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
AutoriaGruppen:
Salgssjef bruktbil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Ny generasjon C-Klasse
Det har kommet mye nytt fra Stuttgart de siste årene, men vi kan avsløre at mer er på gang.
I fjor kom ny A- og B-Klasse, og i år har vi fått CLA og S-Klasse. I tillegg har E-Klasse fått et ansiktsløft. Dermed er det C-Klassen som nå står for tur.
C-Klasse kom første gang på markedet i 1993 og ble lansert som stasjonsvogn tre år sender. Så kom andre generasjon med de runde lyktene i 2000 før tredje generasjon så dagens lys i 2007. (Noen regner også 190-serien som C-Klasse, men den hadde ingen C i betegnelsen.)
Den fikk riktig nok et ansiktsløft i 2011, men nå er snart tiden moden for generasjon fire.
Denne debuterer trolig på en av de store bilmessene, Detroit i januar eller Genève i mars, og er på markedet innen neste sommer, først som sedan og deretter stasjonsvogn.
Det vi kan se på den fortsatt godt kamuflerte bilen er at fronten – grillen og lyktene – er inspirert av nye A-Klasse og CLA. Dette fremkommer også tydelig i de datamanipulerte illustrasjonene Carparazzi har laget av den nye modellen.
Foreløpig vet vi ikke hvilke motorer Mercedes vil benytte i C-Klassen. Det har gått rykter om nye 3-sylindrede alternativer, men 4-sylindrede med «cylinder-on-demand» som kan stenge av to sylindre når de ikke behøves, er nok mer realistisk.
Og trolig vil vi se hybride løsninger også i C-klassen. Mercedes tilbyr jo dette i E-Klasse i dag, og deres løsning er så fleksibel at den kan kombineres med både diesel- og bensinmotor.