-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Ny generasjon C-Klasse
Det har kommet mye nytt fra Stuttgart de siste årene, men vi kan avsløre at mer er på gang.
I fjor kom ny A- og B-Klasse, og i år har vi fått CLA og S-Klasse. I tillegg har E-Klasse fått et ansiktsløft. Dermed er det C-Klassen som nå står for tur.
C-Klasse kom første gang på markedet i 1993 og ble lansert som stasjonsvogn tre år sender. Så kom andre generasjon med de runde lyktene i 2000 før tredje generasjon så dagens lys i 2007. (Noen regner også 190-serien som C-Klasse, men den hadde ingen C i betegnelsen.)
Den fikk riktig nok et ansiktsløft i 2011, men nå er snart tiden moden for generasjon fire.
Denne debuterer trolig på en av de store bilmessene, Detroit i januar eller Genève i mars, og er på markedet innen neste sommer, først som sedan og deretter stasjonsvogn.
Det vi kan se på den fortsatt godt kamuflerte bilen er at fronten – grillen og lyktene – er inspirert av nye A-Klasse og CLA. Dette fremkommer også tydelig i de datamanipulerte illustrasjonene Carparazzi har laget av den nye modellen.
Foreløpig vet vi ikke hvilke motorer Mercedes vil benytte i C-Klassen. Det har gått rykter om nye 3-sylindrede alternativer, men 4-sylindrede med «cylinder-on-demand» som kan stenge av to sylindre når de ikke behøves, er nok mer realistisk.
Og trolig vil vi se hybride løsninger også i C-klassen. Mercedes tilbyr jo dette i E-Klasse i dag, og deres løsning er så fleksibel at den kan kombineres med både diesel- og bensinmotor.