Mercedes-Benz C-Klasse BlueEfficiency

Mercedes-Benz C-Klasse BlueEfficiency

Mercedes-Benz C-Klasse BlueEfficiency

Mercedes-Benz CLC

Mercedes-Benz CLC

Mercedes-Benz CLC

Mercedes-Benz CLC

Mercedes-Benz CLC

Mercedes-Benz CLC

Mercedes-Benz CLC

Mercedes-Benz CLC

Priskutt på C-Klasse

Redusert CO2-utslipp gjør at Mercedes-Benz Norge kutter innstegsprisen på C-Klasse med 24.000 kroner. I tillegg lanseres snart den nye sportscoupeen CLC.

Publisert Sist oppdatert


BlueEfficiency

Nå lanserer Mercedes-Benz BlueEfficiency-utgaver av C-klasse i Norge. Dette er første modell med denne løsningen, som etter hvert vil komme på alle Mercedes-Benz.

Med BlueEfficiency-teknologien senkes CO2-utslippet på en C 200 CDI fra dagens 149 g/km til 133 g/km (-16 g/km).

Det gjør noe med prisene:

C 200 CDI sedan: Ned 23.900 kroner
Prisen på C 200 CDI BlueEfficiency vil starte på kr. 383.000, som er 23.900 kroner lavere enn innsteget på dagens "normalversjon" (fra kr 406.900).

C 180 Kompressor BlueEfficiency får en innstegspris på 393.000 (kr 409.200).

C 200 CDI stv: Ned 22.000 kroner

Som følge av prisnedgangen på C-Klasse sedan vil også C 200 CDI stasjonsvogn prisjusteres. Startprisen på C 200 CDT stasjonsvogn vil nå være kr. 403.000 (mot tidligere kr. 425.000).

"Rent" priskutt
- Lavere utslipp gir lavere pris, sier direktør for personbiler i Mercedes-Benz Norge, Johnny Kristian Danielsen, til bransjenyhetstjenesten BilNytt.no.


- BlueEfficiency-utgavene leveres kun med manuelt gir, men ellers er dette en "fullverdig C-Klasse", sier han.


Nye CLC fra kr. 343.000


6. juni lanseres nye Mercedes-Benz CLC i Norge. CLC er en egen modellserie, med en lavere innstegspris enn de øvrige varianetene i C-Klasse segmentet.

Prisene starter på kr. 343 000 for CLC 200 CDI. Til sammenligning kostet forrige generasjon C-Klasse 200 CDI Sportscoupé fra kr 370 900.

Nye kundegrupper

- Vi er godt fornøyd med innstegsprisen på nye CLC. Den gjør den til Mercedes-Benz viktigste rekrutteringsverktøy overfor nye kundegrupper, sier Danielsen.

Salgsmålet er det antall biler importøren får fra fabrikken, som er 120 stykker i år.

Powered by Labrador CMS