-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Trioen er samlet
Så er Citroën også på plass. Si hva du vil om dem, men de har i hvert fall den lengste pressemeldingen. Verken Peugeot eller Toyota var i nærheten.
Særlig Toyota, som vel er primus motor i dette småbilsamarbeidet, var svært beskjeden da de kom med forhåndsinformasjoner om deres nye Aygo. Ett tåkete bilde og fire linjer info!
Peugeot hadde noen flere, til dels skarpe, bilder, og en side eller noe sånt med informasjoner. Blant annet om et regulerbart ratt og et stor canvas-tak.
Citroën stiller med fotos, innslag på YouTube og seks sider pressemelding,
Siden alle de tre, både Aygo, 108 og – nå – C1 er forholdsvis like, er det liten grunn til å gjengi at canvas taket måler 800 x 760 millimeter, eller at bilen måler 346 x 142 x 145 cm og veier 840 kg og kan fås med motorer på enten 68 eller 82 hk og utslipp under 100 gram.
Munter front
Men det er kanskje verdt å ta med seg at blant de tre forskjellige karosseriene er det Citroën som har «en munter front, som skapes av formen på frontlyktene». Dessuten har den «God fjæringskomfort og oppfører seg uklanderlig på veien».
Sorry, Citroën, men siden dere tapte loddtrekningen denne gangen, og ble den siste av de tre som fikk lov til å presentere seg selv, blir det litt «hørt det før» når bilene i prinsippet er kliss like og det begynner å bli vanskelig å finne på passende begeistring for to-farge løsningen på karosseriet eller de mange smart-fon-løsningene på dashbordet.
Det som skal bli virkelig spennende vil være å gå fra stand til stand i Genève og se om det går an å oppdage spesielle personligheter hos disse tre, eller om det bare blir forhandler, rabatt og «opplevd kvalitet» som avgjør hvilke som får et visst volum i Norge.
Bilene er åpenbart rett rundt hjørnet.