-
Møller Bil AS:
Forhandlerutvikler
-
Berg Auto AS:
PKK-kontrollør i Bærum
-
Birger N. Haug:
Servicemarkedsdirektør
-
Motor Forum AS, Asker & Bærum:
Daglig leder
-
Møller Bil Bruktbilsenter Bergen:
Salgssjef bruktbil
-
Subaru Norge AS:
Teknisk leder - Subaru Norge AS
-
Norwegian Mobility Group AS:
Markedsansvarlig
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Mazda Motor Norge:
Servicemarkedsspesialist
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Takserer
-
Møller Bil Haugesund:
PKK-kontrollør
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Bilskadereparatør og billakkerer
-
Møller Bil Skadesenter Bergen:
Bilskadereparatør, bilmekaniker, billakkerer
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Norwegian Mobility Group AS:
Produktsjef
-
Toyota Haugesund AS:
Verkstedsleder
-
Birger N. Haug Oslo:
Nybilselger
-
Toyota Bilia AS:
Salgssjef
-
Continental Dekk Norge AS:
Key Account Manager
-
Mitt dekkhotell Røa AS:
Kundemottaker
-
Bertel O. Steen Innlandet AS, Lillehammer:
Bilmekaniker
-
Bolest AS:
Servicetekniker
-
Team Verksted AS:
Lakkerer
-
Automateriell AS:
Servicetekniker i Oslo - Oslo Nord og Østfold
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Daglig leder
-
RSA BIL Oslo:
Selger nybil BYD
-
Birger N. Haug AS:
Teamleder mekanisk verksted
-
Gundersen Bilservice A/S:
Biloppretter/ Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Proffmarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef - Ryen
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Fornebu
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Ryen
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Porsche Center Gardermoen:
Servicerådgiver
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
INTAKT Bilskade:
Billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Bilskadereparatør
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker/Tekniker
-
Bertel O. Steen Telemark:
Plassjef
-
Birger N. Haug AS:
Nybilselger - Asker og Bærum
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Trioen er samlet
Så er Citroën også på plass. Si hva du vil om dem, men de har i hvert fall den lengste pressemeldingen. Verken Peugeot eller Toyota var i nærheten.
Særlig Toyota, som vel er primus motor i dette småbilsamarbeidet, var svært beskjeden da de kom med forhåndsinformasjoner om deres nye Aygo. Ett tåkete bilde og fire linjer info!
Peugeot hadde noen flere, til dels skarpe, bilder, og en side eller noe sånt med informasjoner. Blant annet om et regulerbart ratt og et stor canvas-tak.
Citroën stiller med fotos, innslag på YouTube og seks sider pressemelding,
Siden alle de tre, både Aygo, 108 og – nå – C1 er forholdsvis like, er det liten grunn til å gjengi at canvas taket måler 800 x 760 millimeter, eller at bilen måler 346 x 142 x 145 cm og veier 840 kg og kan fås med motorer på enten 68 eller 82 hk og utslipp under 100 gram.
Munter front
Men det er kanskje verdt å ta med seg at blant de tre forskjellige karosseriene er det Citroën som har «en munter front, som skapes av formen på frontlyktene». Dessuten har den «God fjæringskomfort og oppfører seg uklanderlig på veien».
Sorry, Citroën, men siden dere tapte loddtrekningen denne gangen, og ble den siste av de tre som fikk lov til å presentere seg selv, blir det litt «hørt det før» når bilene i prinsippet er kliss like og det begynner å bli vanskelig å finne på passende begeistring for to-farge løsningen på karosseriet eller de mange smart-fon-løsningene på dashbordet.
Det som skal bli virkelig spennende vil være å gå fra stand til stand i Genève og se om det går an å oppdage spesielle personligheter hos disse tre, eller om det bare blir forhandler, rabatt og «opplevd kvalitet» som avgjør hvilke som får et visst volum i Norge.
Bilene er åpenbart rett rundt hjørnet.