Citroën C4 by Loeb

Citroën C4 by Loeb

Citroën C4 by Loeb

Citroën C4 by Loeb

Citroën C4 by Loeb

Citroën C4 by Loeb

Citroën C4 by Loeb

Citroën C4 by Loeb

Citroën C4 by Loeb

Citroën C4 by Loeb

Citroën C2 by Loeb

Citroën C2 by Loeb

Citroën C2 by Loeb

Citroën C2 by Loeb

Citroën C2 by Loeb

Citroën C2 by Loeb

Citroën C2 by Loeb

Citroën C2 & C4 by Loeb

Citroën C2 & C4 by Loeb

Citroën by Loeb

Han er allerede mestvinnende fører i Rally-VM gjennom tidene med 28 seiere. Fortsetter han i samme stil kan han ta sin fjerde VM-tittel i 2007. Ikke rart Citroën gjør litt stas på sin tredoble verdensmester - nå som de skal tilbake for fullt med eget team.

Publisert Sist oppdatert

Det var jo offisielt et privatteam den 32-årige franskmannen kjørte for i år, men selv om teamet het Kronos var det Citroën som betalte gildet. Og de ble kronet med ny suksess, Loeb sikret seg sin tredje strake VM-tittel for førere, og hadde han ikke brukket armen hadde han sikkert hjulpet Citroën å ta konstruktør-VM også, men det gikk til Ford.

Neste år er det C4 som skal benyttes i rally-VM mens den gamle sliteren Xsara endelig går over i pensjonistenes rekker. For å markere dette og suksessen Loeb har oppnådd, lager Citroën to spesialversoner – C2 og C4 ”by Loeb”.

Både eksteriør og interiør får spesielle detaljer. Fargevalget blir også enklere enn normalt – begge leveres i Citroëns klare Rød Arden. Alternativet er varianter av sort.

”C4 by Loeb er basert på coupé-utgaven mens VTR/VTS-versjonene danner grunnlaget for ”C2 by Loeb”.

Til Norge kommer to varianter av C4 by Loeb for salg i midten av januar – som 1,6i 16V VTR Pack eller 1,6 HDi VTR Pack – begge med 110 hk.

Powered by Labrador CMS