-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Citroën C4 2.0i VTS: Coupé for øyet
Sportslig og oppsiktsvekkende design preger VTS-utgaven av C4. Motoren må ha turtall, skikkelig turtall, for å gjøre seg bemerket.
Først publisert i BIL 4 - 2005.
Tilsynelatende har de 177 hestene (av en eller annen grunn oppgir Citroën 180 hk) gjemt seg meget godt. Ekvipasjen flytter seg ikke oppsiktsvekkende fort, det er nærmest slik at vi sitter med en flau smak i munnen over en så sedat opplevelse – når vi satte oss i kuskesetet med store VTS-forventninger. Etter hvert blir inntrykket mer positivt, for vi må la motorspesifikasjonen synke inn i bevisstheten før vi skjønner at motoren har mer å by på. Først ved 7000 o/min. når ytelsen sitt toppunkt, og det skjer ikke så mye før nåla passerer 5000-merket. På ensomme småveier er det relevant å utnytte motorens egenskaper, men ved daglig kjøring i urbane strøk blir det litt slitsomt – ikke minst lydmessig – å måtte presse turtallet til slike høyder.
Førermiljøet med den digitale instrumenteringen kler bilen godt. Sjåføren har god sikt forover og til siden, men den liggende bakluken med et separat bakvindu stående under spoileren gir dårlig sikt bakover. Det legger seg fort regn, snø eller skitt på bakvinduet, og den lille bakruteviskeren makter bare å skaffe et kikkhull bakover.
Ved parkering i trange garasjer og parkeringsplasser må du dessuten ta hensyn til at bilen har ekstremt brede dører, godt over en meter. Adkomsten til baksetet er trang, men baksetet har akseptabel plass for to voksne av normalstørrelse.
C4 VTS har høyt nivå på standardutstyret. Når bilen i tillegg har ekstrautstyr for 33.000 kroner, hvorav skinnseter utgjør den største posten, fremstår den sportslige bilen med et eksklusivt preg.
Citroën C4 2.0i VTS
Pris: kr. 360.000,-
Motor: 4-sylindret rekkemotor. 1997 ccm. 130 kW (177 hk) v/7000 o/min. 190 Nm v/4100 o/min.
Mål og vekt: LxBxH: 426 x 177 x 146 cm. Akselavstand: 261 cm. Egenvekt m/fører: 1412 kg. Tillatt totalvekt: 1768 kg.
Dekk: 205/55VR16.
Bagasjerom: 342 liter (VDA).
Tankvolum: 60 liter.
Aks. 0 - 100 km/t: 10,1 sek
Toppfart: 227 km/t
Forbruk blandet kjøring: 0,84 l/mil
CO2-utslipp: 200 g/km