-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Hva mangler denne?
Det er en velkjent oppskrift. Stasjonsvogn med plastdetaljer og litt høyere bakkeklaring blir gjerne "Norges-favoritt". Denne gangen er det Citroën sin tur, men uten et ord om kanskje den viktigste detaljen.
For hvor har det blitt av firehjulsdriften? På den nye C5 CrossTourer skryter Citroën av økt bakkeklaring og et antispinn-system som gir bedre grep – men ikke et ord om firehjulstrekk. Det har den nemlig ikke.
Peugeot tilbyr firehjulsdrift på sin 508 RXH, som bygger på samme plattform som C5, så hvorfor ikke dra veksler på hverandre?
TEST: Peugeot 508 RXH møter VW Passat Alltrack
«Intelligent Traction Control» kaller de antispinn-systemet, som lover forbedret grep på snø- og gjørmeveier. Men dette er tilgjengelig på en «vanlig» C5 også.
Det som skiller CrossTourer er plastdetaljene i hjulbuene og under støtfangerne – i tillegg til økt bakkeklaring. 15 millimeter ekstra har CrossTourer å gå på sammenlignet med andre C5er. Med spanderbuksene på er også Hydractive III+ tilgjengelig, med automatisk høyderegulering.
Understellet justerer seg automatisk i takt med farten, og Citroën lover at det skal gi «optimal komfort og kjøreegenskaper under alle forhold».
Blant annet tilgjengelig utstyr er massasjeseter og ryggekamera.
Motorutvalget begrenser seg til dieselmotorer – fra 115 hestekrefter til 200. Automatgirkasser er også å finne.
Norske priser er ikke tilgjengelig i øyeblikket, men forvent noe prispåslag fra de ikke-plastkledte C5ene.