-
Nardo Bil AS:
Chief Operating Officer
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Møller Bil Rud:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Takserer
-
Møller Bil Bruktbilsenter Hvam:
Salgssjef/Plassjef
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Lakkleder/lakkerer
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Møller Bil Hamar:
Nybilselger
-
Møller Bil Hamar:
Salgstrainee/Juniorselger
-
Møller Bil Oslo Vest:
Bilmekaniker
-
Enger & Hedlund AS:
Key Account Manager
-
Porsche Center Son:
Avdelingsleder skadeverksted
-
Motor-Trade AS:
Salgssjef
-
Bilia Norge AS:
Resepsjonssjef
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Kundeansvarlig
-
DRIVE Mobility AS:
Leder salg og support
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Werksta Bergen Fana:
Bilskadereparatør
-
Werksta Bergen Fana:
Billakkerer
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Werksta Kristiansand:
Bilskadereparatør
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Hva mangler denne?
Det er en velkjent oppskrift. Stasjonsvogn med plastdetaljer og litt høyere bakkeklaring blir gjerne "Norges-favoritt". Denne gangen er det Citroën sin tur, men uten et ord om kanskje den viktigste detaljen.
For hvor har det blitt av firehjulsdriften? På den nye C5 CrossTourer skryter Citroën av økt bakkeklaring og et antispinn-system som gir bedre grep – men ikke et ord om firehjulstrekk. Det har den nemlig ikke.
Peugeot tilbyr firehjulsdrift på sin 508 RXH, som bygger på samme plattform som C5, så hvorfor ikke dra veksler på hverandre?
TEST: Peugeot 508 RXH møter VW Passat Alltrack
«Intelligent Traction Control» kaller de antispinn-systemet, som lover forbedret grep på snø- og gjørmeveier. Men dette er tilgjengelig på en «vanlig» C5 også.
Det som skiller CrossTourer er plastdetaljene i hjulbuene og under støtfangerne – i tillegg til økt bakkeklaring. 15 millimeter ekstra har CrossTourer å gå på sammenlignet med andre C5er. Med spanderbuksene på er også Hydractive III+ tilgjengelig, med automatisk høyderegulering.
Understellet justerer seg automatisk i takt med farten, og Citroën lover at det skal gi «optimal komfort og kjøreegenskaper under alle forhold».
Blant annet tilgjengelig utstyr er massasjeseter og ryggekamera.
Motorutvalget begrenser seg til dieselmotorer – fra 115 hestekrefter til 200. Automatgirkasser er også å finne.
Norske priser er ikke tilgjengelig i øyeblikket, men forvent noe prispåslag fra de ikke-plastkledte C5ene.