-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Bilskadereparatør
-
Norwegian Mobility Group:
Administrerende direktør
-
Motor Forum AS, Larvik:
Daglig leder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Høvik
-
Bilia X:
Delelageransvarlig, Xpeng Lørenskog
-
Bilia X:
Regionsjef, Servicemarked Bilia X
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Ganddal:
Nybilselger
-
Toyota Bilia:
Servicemarkedssjef, Toyota Seljord
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Hva mangler denne?
Det er en velkjent oppskrift. Stasjonsvogn med plastdetaljer og litt høyere bakkeklaring blir gjerne "Norges-favoritt". Denne gangen er det Citroën sin tur, men uten et ord om kanskje den viktigste detaljen.
For hvor har det blitt av firehjulsdriften? På den nye C5 CrossTourer skryter Citroën av økt bakkeklaring og et antispinn-system som gir bedre grep – men ikke et ord om firehjulstrekk. Det har den nemlig ikke.
Peugeot tilbyr firehjulsdrift på sin 508 RXH, som bygger på samme plattform som C5, så hvorfor ikke dra veksler på hverandre?
TEST: Peugeot 508 RXH møter VW Passat Alltrack
«Intelligent Traction Control» kaller de antispinn-systemet, som lover forbedret grep på snø- og gjørmeveier. Men dette er tilgjengelig på en «vanlig» C5 også.
Det som skiller CrossTourer er plastdetaljene i hjulbuene og under støtfangerne – i tillegg til økt bakkeklaring. 15 millimeter ekstra har CrossTourer å gå på sammenlignet med andre C5er. Med spanderbuksene på er også Hydractive III+ tilgjengelig, med automatisk høyderegulering.
Understellet justerer seg automatisk i takt med farten, og Citroën lover at det skal gi «optimal komfort og kjøreegenskaper under alle forhold».
Blant annet tilgjengelig utstyr er massasjeseter og ryggekamera.
Motorutvalget begrenser seg til dieselmotorer – fra 115 hestekrefter til 200. Automatgirkasser er også å finne.
Norske priser er ikke tilgjengelig i øyeblikket, men forvent noe prispåslag fra de ikke-plastkledte C5ene.