-
Produksjonsleder
Møller Bil Skadesenter Alnabru
-
Bilmekaniker
Stårheim Bilverksted AS
-
Tekniker
Per Aaland A/S
-
Prosjektleder
RSA Bil Drammen
-
Avdelingsleder
Etac Bil AS:
-
Avdelingsmedarbeider
NDS Group AS
-
Customer success – kundekonsulent
DRIVE MOBILITY AS
-
Bilselger
Kverneland Bil AS
-
Driftsleder Bilskade
Birger N. Haug AS avd Oslo
-
Mekaniker
Herøy Bil & Maskin AS
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Teamleder
Birger N. Haug AS avd Oslo
-
Nyhetsredaktør/frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
-
Bilmekaniker
Nes Bilelektro AS
-
Inne Tekniker
NDS Group AS
-
Tekniker
Toyota Sør AS
-
Bilmekaniker
Toyota Romerike AS
-
Kunderådgiver
Toyota Romerike AS
-
Kundevert
Toyota Østfold AS
-
Kunderådgiver
Toyota Asker og Bærum AS
Bergheim tjente godt på fartssperrepåbudet
Ingen bilavis er som MotorBransjens januarutgave. Siden 1991 har direktørene hos samtlige norske bilimportører latt seg intervjue til nettopp dette årsnummeret om sitt syn på året som gikk og om hva de spår om kommende år.

Sist ut på BilNorge er Gunnulf Bergheim, eier av Bergheim Support og Bergheim Autosalg som er importører, distributører og hovedforhandlere i Norge av Cadillac, US-Chevrolet og Hummer, de to sistnevnte merker riktignok enn så lenge på pluss-siden av 3,5 tonns-grensen og derfor definert som lastebiler. Vi stilte Bergheim MotorBransjens etter hvert ganske velkjente spørsmål:
1) Hvor godt fornøyd er du med salget av eget merke i 2004, på en skala fra 1 til 10?
Svar: 8. For vi har virkelig gjort det bra i år, særlig mot slutten. Markedet i Norge for bilene våre har i seg selv vært godt, men varselet om innføring av fartssperre på biler over 3,5 tonn fra nyttår har virkelig satt fart i salget, særlig på biler med de kraftigste motorene.
2) Hvilken bilmodell av egne merker er din personlige favoritt?
Svar: Den nye Cadillac SRX. En fantastisk SUV som til og med har enorm lasteplass – det kan man jo ikke si om alle biler i denne kategorien. Også bilens fremkommelighet, krefter og komfort påkaller superlativer – de må bare oppleves!
3) Hva vil opphøret av Gruppeunntakets lokaliseringsklausul fra 1. oktober 2005 bety for DIN virksomhet?
Svar: Ikke mye, i hvert fall ikke umiddelbart. De allerede innførte, konkretiserte kravene til merkeforhandlere har allerede satt en standard som gjør at det ikke er bare-bare for nye aktører å hive seg inn på markedet. Man må ikke minst også ha serviceapparatet i orden. Vi har heller ikke sett noen framgang hos parallell- og gråimportører som kan sammenlignes med vår. Utenlandske investorer tror jeg lite på hva våre merker angår.
Resten av spørsmålene, svarene og ikke minst nøkkeltallene vil du altså finne i MotorBransjens årsnummer 2005, som utkommer i januar.