-
Leder forhandlersalg & Salgssjef
Sparebank 1 Finans Østlandet AS
-
Leder skadesenter
Albjerk Bil Drammen AS
-
Avdelingsleder Tromsø
NDI Norge
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Servicemarkedssjef
Bilia Norge AS
-
Avdelingsmedarbeider
NDS Group AS
-
MG-Salgssjef
Norwegian Mobility Group AS
-
Dele og tilbehørs konsulent
Norwegian Mobility Group AS
-
MG Serviceinspektør / Garantibehandler
Norwegian Mobility Group AS
-
Leder - marked
Bilforlaget AS:
-
Nyhetsredaktør/frontsjef
Bilforlaget AS
-
Bruktbilselger
Albjerk Bil Drammen AS
-
Serviceleder Bilskade
Gromstad Auto AS:
-
Regionleder
Norges Automobil Forbund
-
Bilkontrollør
NAF Senter Flesland
-
Selger
Egil Verne AS
-
Salgskonsulent næring
Kverneland Bil Bergen
-
Daglig leder
Bilbransjens Opplæringskontor AS, Bergen
-
Merkeansvarlig/Selger
Mobile Follo AS
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Røyken
-
Bilteknisk konsulent
NAF Senter Oslo
-
Servicemarkedssjef
Bertel O. Steen Ullevål AS
-
Tekniker
NDS Group AS
-
Teamleder Service
NDS Group AS
-
Servicetekniker
NDS Group AS
-
Administrerende direktør
Jæger Automobil AS
-
Salgskonsulent næring
Toyota Buskerud AS
-
Salgssjef
Toyota Buskerud AS
-
Lastebilmekaniker
Bertel O. Steen Lastebil og Buss AS
-
Teamleder
Toyota Romerike AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Asker og Bærum AS
-
Kunderådgiver Logistikk
Toyota Asker og Bærum AS
-
Delelageransvarlig
AutoIn bilskadesenter AS
-
Produktsjef, ORA
Bilia Norge AS
-
Servicemarkedssjef, ORA
Bilia Norge AS
-
Innkjøp- og logistikkansvarlig, ORA
Bilia Norge AS
-
Serviceleder
Autoria Ski AS
-
Bilmekaniker
Autoria Ski AS
Cadillac CTS: Amcar etter EU-mal
Tilnærmet sportslige kjøreegenskaper og beskjedne ytre mål – Caddie er ikke hva det var. Nei, nå har den appell til de fleste.

Først publisert i BIL 10 - 2004.
Vi må bare venne oss til det, Cadillacs nye modeller heter noe på tre bokstaver, XLR-roadster, SRX-suv og CTS-sedan. Sedanen er fullverdig familiebil på alle måter, motorkraft for far, et hav av baksete for to unger og bagasjeplass for ukritisk pakking av bagasje for mor. En tradisjon har Cadillac vært tro mot, designen er særpreget. Markante linjer og skarpe vinkler preger både eksteriør og interiør, og med en front – tør vi si brautende og maskulin uten å få amcar-elskere på nakken – som gjør slektskapet med en 1953 Eldorado verdig.
Fortsatt er komforten satt i høysetet, du har cruiser-følelsen til stede i fullt monn, men CTS viser seg fram med et så vidt sportslig oppsett på hjuloppheng med tilhørende fjærer og dempere at vi drister oss til å si at kjøreegenskapene er formet etter europeisk mal. Støydempingen mot hjul og motor er meget god.
Vi savner gearindikator på instrumentpanelet, en vanesak javel, men i alle andre posisjoner enn Drive må du kikke ned på gearspaken hvis du er i tvil om hvilket gear som ligger inne. En meget positiv detalj: Sikkerhetsbeltet er festet i seteryggen, ikke på dørstolpen. Dermed sitter beltet perfekt over skulderen uansett om du er stor eller liten, og uansett om sidepassasjeren sitter eller vil legge seg tilbake for å hvile underveis.
Cadillac CTS 3.2 Sport Aut.
Pris: kr. 678.900,-
Motor: 6-sylindret V-motor. 3175 ccm. 160 kW (218 hk) v/6000 o/min. 300 Nm v/3400 o/min.
Mål og vekt: LxBxH: 483 x 180 x 144 cm. Akselavstand: 288,0 cm. Egenvekt m/fører: 1728 kg. Tillatt totalvekt: 2125 kg.
Dekk: 225/55VR16.
Bagasjerom: 420 liter (VDA).
Tankvolum: 68 liter.
Aks. 0 - 100 km/t: 7,7 sek
Toppfart: 230 km/t
Forbruk blandet kjøring: 1,17 l/mil
CO2-utslipp: 276 g/km