-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør og billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Bilskadereparatør
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker/Tekniker
-
Bertel O. Steen Telemark:
Plassjef
-
Bertel O. Steen Larvik:
Servicemarkedssjef
-
Birger N. Haug AS:
Nybilselger - Asker og Bærum
-
Møller Bil Skadesenter Hamar:
Biloppretter og Billakkerer
-
Møller Bilskolen:
Instruktør
-
Møller Bil Orkdal:
Klargjører
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder Klargjøring
-
Bilia JLR Import Norway:
Warranty specialist, Bilia JLR
-
Werksta Norge:
Regionleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Polestar
-
Motor-Trade AS:
Takstmann / Bruktbilkoordinator, Trondheim
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder og Verkstedsupport
-
Bilskadesenteret Telemark AS:
Billakkerer
-
OFV:
Leder for kjøretøydata
-
Møller Bil:
Junior Business Controller
-
Møller Bil Jessheim:
Markedssjef Volkswagen personbil
-
Møller Bil Haugesund:
Bilmekaniker
-
Toyota Voss A.S:
Bilmekanikar
-
VerkstedGrossisten:
Lager- og Deleselger
-
Helios:
Salgs- og supportmedarbeidere
-
Toyota Sotra AS:
Salgskonsulent
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Produksjonsleder verksted
-
Nesbyen Auto AS:
Servicemarkedssjef
-
Bilimportørenes Landsforening:
Leder for kommunikasjon og myndighetskontakt
-
Svalbard Auto AS:
Mekaniker for personbil
-
If Skadeforsikring:
Teknisk inspektør, Storbil og Maskiner
-
HTS Packline:
Junior selger
-
Stangeland Maskin AS:
Lakkerer med fagansvar
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger Varebil
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Ren Cadillac
Provoq er Cadillacs bidrag til renere luft. Men foreløpig er den kun et luftslott.
Crossover
Den er en hydrogendrevet brenselcelle som sørger for at Provoq kan forlytte seg, og bilen er bare ett av mange GM-eksempler på alternative drivlinjer på den kommende Detroit-utstillingen. Konseptbilen faller inn i den romslige betegnelsen crossover, og den har flere av Cadillacs karakteristiske særtrekk.
Akselavstanden er 280 cm og bilens totale lengde 483 cm. På amerikansk betyr det mid-size. Plattform og en rekke komponenter kan deles med Saab 9-4X dersom disse to modellene etter hvert går fra konsept- til produksjons-stadiet.
Hydrogen og strøm
Provoq har GMs femte generasjon brenselcelle, og sammenlignet med forgjengeren er størrelsen på denne redusert med en tredel. En 70 kW elektrisk motor driver forhjulene mens hvert av bakhjulene drives av en 30 kW motor. Det gir bilen en 0-100-aks på 8,5 sekunder og en potensiell toppfart på 160 km/t.
Hydrogenet lagres i to 10.000 psi trykktanker – hver med en kapasitet på 6 kg. I tillegg kan lithium-batteriene lades fra strømnettet slik at du starter hver morgen med fulle batterier.
Det er ikke utenkelig at en bil med Provoqs linjer finner veien til samlebåndet, men da med langt mer tradisjonelle drivlinjer enn denne prototypen er utstyrt med.
GM-fabrikken i Mexico som skal stå for produksjonen av Saab 9-4X, tar nok gjerne på seg å bygge en Cadillac på samme bånd.