-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Ren Cadillac
Provoq er Cadillacs bidrag til renere luft. Men foreløpig er den kun et luftslott.
Crossover
Den er en hydrogendrevet brenselcelle som sørger for at Provoq kan forlytte seg, og bilen er bare ett av mange GM-eksempler på alternative drivlinjer på den kommende Detroit-utstillingen. Konseptbilen faller inn i den romslige betegnelsen crossover, og den har flere av Cadillacs karakteristiske særtrekk.
Akselavstanden er 280 cm og bilens totale lengde 483 cm. På amerikansk betyr det mid-size. Plattform og en rekke komponenter kan deles med Saab 9-4X dersom disse to modellene etter hvert går fra konsept- til produksjons-stadiet.
Hydrogen og strøm
Provoq har GMs femte generasjon brenselcelle, og sammenlignet med forgjengeren er størrelsen på denne redusert med en tredel. En 70 kW elektrisk motor driver forhjulene mens hvert av bakhjulene drives av en 30 kW motor. Det gir bilen en 0-100-aks på 8,5 sekunder og en potensiell toppfart på 160 km/t.
Hydrogenet lagres i to 10.000 psi trykktanker – hver med en kapasitet på 6 kg. I tillegg kan lithium-batteriene lades fra strømnettet slik at du starter hver morgen med fulle batterier.
Det er ikke utenkelig at en bil med Provoqs linjer finner veien til samlebåndet, men da med langt mer tradisjonelle drivlinjer enn denne prototypen er utstyrt med.
GM-fabrikken i Mexico som skal stå for produksjonen av Saab 9-4X, tar nok gjerne på seg å bygge en Cadillac på samme bånd.