-
Auto 8-8 Imaas:
Salgsleder / Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Borgar Kittilsen Verksted AS:
Bilskadereparatør
-
Team Verksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Gran:
Garantiansvarlig
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
-
Kverneland Bil AS:
Salgssjef Ford Nyttekjøretøy
-
Møller Bil Skadesenter Romerike:
Skadeleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
NAF Senter Dal:
Senterleder
-
Fremtind:
Teknisk rådgiver / skadeinspektør
-
Motorpool Handel AS:
Kunderådgiver / Service advisor
-
Bertel O. Steen:
Innkjøper bruktbil
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Oslo
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Drammen
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Tønsberg
-
Harald A. Møller:
Produktspesialist Tilbehør
-
Toyota Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
BIR Husholdning AS:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Gromstad Auto AS:
Billakkerer
-
Gromstad Auto AS:
Bilmekaniker Audi
-
Tide Verksted AS:
Bilmekaniker
-
Hønefoss Bil AS:
Bilmekaniker, Tekniker
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
Elektrisk fra Cadillac
GMs luksusmerke har sluppet et par renderinger av noe som skal bli merkets første rene elbil.
Bilen skal bygges på en dedikert elbil-plattform GM er i ferd med å utvikle. GM annonserte før helgen at Cadillac er merket som skal lede an i innsatsen for en helelektrisk fremtid. Sagt på en annen måte skal de ta opp kampen mot Tesla.
– Cadillacs EV skal treffe hjertet av crossover-markedet og tilfredsstille ønsker fra kunder verden rundt, sa Steve Carlisle, toppsjef for Cadillac. Bilen skal representere toppen av luksus og innovasjon.
Modellnavn og tekniske detaljer er foreløpig ikke kjent, vi må vente til nærmere lanseringen med dem.
Elbilen er en del av Cadillacs aggressive produktakselerasjon. I tillegg til å lansere nye XT6, har selskapet hintet om en fremtidig Escalade og en ny muskel-sedan. Fra nå og ut 2021 skal de lansere cirka en ny modell hvert halvår.
GMs fremtidige elbilplattform, som Cadillac blir de første til å anvende, skal være fleksibel slik at selskapet raskt kan respondere på kunders ulike ønsker med relativt kort design- og utviklingstid.
På sikt vil Cadillac ha et godt utvalg av elbiler i ulike karosseriformer og formater basert på den fleksible arkitekturen.
De mest kompliserte komponentene på plattformen er ifølge GM motorene og battericellene, og disse utvikles derfor med tanke på å kunne benyttes av flest mulig av modellene fra konsernet.
Plattformen gir mulighet for å designe biler med drift på forhjulene, bakhjulene eller på alle fire. Batteriene kan leveres i ulike størrelser, avhengig av hva slags bil de skal monteres i.