-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
100 nye Cadillacs i Norge i år?
Etter at Cadillac Europe B.V. flyttet til nye kontorer i Houten i Nederland 3. november i fjor, har det ikke vært helt enkelt å få ut av selskapet hvilket salgsvolum de forventer i Norge på Chevrolet og Cadillac i 2004. Av denne grunn kom ikke disse merkene med i MotorBransjens og YrkesBils spesialutgaver med bilimportørintervjuer tidligere i år.

Og hvilke tall får vi høre? 500 Chevrolet trucks og tilnærmet 100 Cadillac personbiler, sies det nå fra ansvarlig hold. Dette er mildt sagt oppsiktsvekkende tall. For til sammenligning ble det i 2003 solgt 7 Cadillac og 8 Chevrolet personbiler pluss 10 Chevrolet vare under 3,5 tonn, og 827 Chevrolet over samme vektgrense.
Vi kan forstå at ambisjonene over 3,5 tonn senkes drastisk (deres første anslag lød på 400 biler) slik importørbildet nå ser ut, men en multi-økning av personbilsalget med de samme vilkårene får oss til å tro at Nederland overhodet ikke aner hvordan Norge ser ut - verken når det gjelder bilavgiftsystemet, gjennomsnittlig kjøpekraft eller demografi.
Riktignok heter det at I prinsippet har alle tidligere Chevrolet-forhandlere signert nye kontrakter med Cadillac Europe for Chevrolet. Noen av forhandlerne vil også lansere nye Cadillac-modeller. Deler vil bli bestilt, distribuert og solgt via de samme kanaler som før, og sentrallageret for Europa er fortsatt GM/Saab-lageret i Sverige.
Ikke mye informasjon å hente her sammenlignet med andre bilimportører, nei! Selv Seat i Sverige røper flere detaljer om sine planer for Norge enn dette herre her.
Vi ser helhjertet frem til at GMs regionale kontor i Norge blir operativt, selv om vi heller ikke her har hørt noen annen fremdriftsplan enn at det vil komme. I mellomtiden kan konkurrentene ta mål av seg til å rive førsteplassen fra Chevrolet i segmentet 3,5 - 7,5 tonn. Et par år til med tilsvarende prosentvise salgsmål-reduksjoner, så