-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
-
Albjerk Bil Drammen:
Daglig leder
-
Albjerk Bil Drammen:
Servicemarkedsleder
-
Albjerk Bil Drammen:
Tekniker
-
Rental Group Mobility AS:
Key Account Manager
-
Werksta Norge:
Verkstedleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
MyCar:
Innkjøper
100 nye Cadillacs i Norge i år?
Etter at Cadillac Europe B.V. flyttet til nye kontorer i Houten i Nederland 3. november i fjor, har det ikke vært helt enkelt å få ut av selskapet hvilket salgsvolum de forventer i Norge på Chevrolet og Cadillac i 2004. Av denne grunn kom ikke disse merkene med i MotorBransjens og YrkesBils spesialutgaver med bilimportørintervjuer tidligere i år.
Og hvilke tall får vi høre? 500 Chevrolet trucks og tilnærmet 100 Cadillac personbiler, sies det nå fra ansvarlig hold. Dette er mildt sagt oppsiktsvekkende tall. For til sammenligning ble det i 2003 solgt 7 Cadillac og 8 Chevrolet personbiler pluss 10 Chevrolet vare under 3,5 tonn, og 827 Chevrolet over samme vektgrense.
Vi kan forstå at ambisjonene over 3,5 tonn senkes drastisk (deres første anslag lød på 400 biler) slik importørbildet nå ser ut, men en multi-økning av personbilsalget med de samme vilkårene får oss til å tro at Nederland overhodet ikke aner hvordan Norge ser ut - verken når det gjelder bilavgiftsystemet, gjennomsnittlig kjøpekraft eller demografi.
Riktignok heter det at I prinsippet har alle tidligere Chevrolet-forhandlere signert nye kontrakter med Cadillac Europe for Chevrolet. Noen av forhandlerne vil også lansere nye Cadillac-modeller. Deler vil bli bestilt, distribuert og solgt via de samme kanaler som før, og sentrallageret for Europa er fortsatt GM/Saab-lageret i Sverige.
Ikke mye informasjon å hente her sammenlignet med andre bilimportører, nei! Selv Seat i Sverige røper flere detaljer om sine planer for Norge enn dette herre her.
Vi ser helhjertet frem til at GMs regionale kontor i Norge blir operativt, selv om vi heller ikke her har hørt noen annen fremdriftsplan enn at det vil komme. I mellomtiden kan konkurrentene ta mål av seg til å rive førsteplassen fra Chevrolet i segmentet 3,5 - 7,5 tonn. Et par år til med tilsvarende prosentvise salgsmål-reduksjoner, så