-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Cadillac SRX 3.6 V6: To tonn luksus
Kantete og kraftfulle former, Cadillac trer inn i SUV-markedet med maskuline muskler.


SRX
SRX
Først publisert i BIL 4 - 2005.
Cadillac SRX ser gigantisk ut, men vi lures en smule av de skape kantene, for det viser seg at BMW X5 er like høy, mens både Volvo XC 90 og Land Rover Freelander er høyere. Den optimale sittestillingen i førersetet er lett å finne, samtidig som venstrefoten finner en bred, god fothviler og høyrebenet har god sidestøtte mot midtkonsollen. Interiøret gir ikke noe gedigent luksusinntrykk, men bruken av polert tre på midtkonsollen liver opp. Boksen mellom forsetene er litt i veien for høyre albue. En positiv detalj er at sikkerhetsbeltet er festet i seteryggen, ikke i dørstolpen. Derved sitter beltet perfekt over skulderen uansett om personen som sitter i setet er kort eller lang.
Bilen har høy skulderlinje så vi får følelsen av å sitte nede i bilen, selv om vi sitter høyt over bakken. Brede A-stolper og store utvendige speil stjeler noe av sikten på skrå fremover, det er også vanskelig å vite hvor bilens fire hjørner befinner seg.
V-sekseren gir krefter i massevis – og enda finnes det en v-åtter med 325 hk for de som kan legge en og en kvart million på disken. Det solide dreiemomentet i kombinasjon med en kultivert automatkasse sørger for en meget behagelig kjøretur. Styringen gir en smule amerikansk inntrykk, med andre ord er den noe ufølsom, den kunne gitt bedre tilbakemelding fra underlaget. På slette landeveien er det antydning til duving i lengderetningen, men ved svingkjøring fremstår bilen meget stabil sideveis. I den dyrere utstyrsvarianten Sport Luxury er 18-tommers hjul, elektrisk justerbare pedaler og Magnetic Ride Control standard. Sistnevnte sørger for at fjæringen automatisk tilpasser seg vei- og kjøreforhold.
SRX er en 7-seter, men som i de fleste SUV-biler med sju seter på markedet, gir ikke de to bakerste setene plass og komfort for voksne personer. En fiks detalj er at disse setene legges kjapt og elegant ned i gulvet ved hjelp av elektriske motorer når setene ikke er i bruk. Stort sol-tak koster 20.000 kroner ekstra, mens DVD med to hodetelefoner i baksetet koster 12.000 kroner.
Cadillac SRX 3.6 V6 Elegance
Pris: kr. 862.000,-
Motor: 6-sylindret V-motor. 3564 ccm. 190 kW (258 hk) v/6500 o/min. 339 Nm v/2800 o/min.
Mål og vekt: LxBxH: 495 x 185 x 172 cm. Akselavstand: 295,7 cm. Egenvekt m/fører: 2114 kg. Tillatt totalvekt: 2675 kg.
Dekk: Foran 235/65R17, bak 255/60R17.
Bagasjerom: 238/918 liter (VDA).
Tankvolum: 76 liter.
Aks. 0 - 100 km/t: 8,1 sek
Toppfart: 201 km/t
Forbruk blandet kjøring: 1,47 l/mil
CO2-utslipp: 349 g/km