-
Bilpleier- og Teknisk Klargjører
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Hønefoss AS
-
Marketing Communications Specialist
Mazda Motor Norge
-
Produktsjef
Rodin & Co AS
-
Leder forhandlersalg & Salgssjef
Sparebank 1 Finans Østlandet AS
-
Leder skadesenter
Albjerk Bil Drammen AS
-
Avdelingsleder Tromsø
NDI Norge
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Servicemarkedssjef
Bilia Norge AS
-
Avdelingsmedarbeider
NDS Group AS
-
MG-Salgssjef
Norwegian Mobility Group AS
-
Dele og tilbehørs konsulent
Norwegian Mobility Group AS
-
MG Serviceinspektør / Garantibehandler
Norwegian Mobility Group AS
-
Leder - marked
Bilforlaget AS:
-
Nyhetsredaktør/frontsjef
Bilforlaget AS
-
Serviceleder Bilskade
Gromstad Auto AS:
-
Regionleder
Norges Automobil Forbund
-
Bilkontrollør
NAF Senter Flesland
-
Selger
Egil Verne AS
-
Daglig leder
Bilbransjens Opplæringskontor AS, Bergen
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Røyken
-
Bilteknisk konsulent
NAF Senter Oslo
-
Servicemarkedssjef
Bertel O. Steen Ullevål AS
-
Tekniker
NDS Group AS
-
Teamleder Service
NDS Group AS
-
Servicetekniker
NDS Group AS
-
Salgskonsulent næring
Toyota Buskerud AS
-
Salgssjef
Toyota Buskerud AS
-
Lastebilmekaniker
Bertel O. Steen Lastebil og Buss AS
-
Teamleder
Toyota Romerike AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Asker og Bærum AS
-
Kunderådgiver Logistikk
Toyota Asker og Bærum AS
-
Delelageransvarlig
AutoIn bilskadesenter AS
-
Produktsjef, ORA
Bilia Norge AS
-
Servicemarkedssjef, ORA
Bilia Norge AS
-
Innkjøp- og logistikkansvarlig, ORA
Bilia Norge AS
-
Serviceleder
Autoria Ski AS
-
Bilmekaniker
Autoria Ski AS
Ny Cadillac – for New York
Cadillac er ikke snau. De bruker Detroit-utstillingen, etter at journalistene har reist hjem, til å fortelle om deres nye modell. STS skal overta for den aldrende Seville, den skal selges fra 2005, og den skal debutere på New York utstillingen om noen måneder.
De første offisielle bildene viser at den er blitt meget mindre kontroversiell etter behandlingen, samtidig som de originale linjene er beholdt. Det blir også sagt at interiøret er oppgradert massivt, at her får man virkelig følelse av hva GM mener når de sier at interiør er aller høyeste prioritet.
Bakhjulsdrift her også, med krefter enten fra en 3,6 liters V6, eller fra V8 Northstar motoren. Om et års tid kommer en Performace-utgave, og Bob Lutz vet hva akkurat det betyr. Sannsynligvis vil også firehjulsdrift bli tilgjengelig om noen år også.
Dette er en bil som selvfølgelig vil være med å få Cadillac tilbake dit den skal være, merket har i det minste stoppet raset og begynt å legge på seg markedsandeler igjen. Takket være en solid SUV-innsats i desember endte fjoråret på 218.090 Cadillacer, såvidt nordafor tallet på den dødsdømte Oldsmobile. Dette er det største volumet merket har hatt siden 1990! Sannsynligvis ønsker ikke Cadillac å selge flere enn 240.000 årlig i USA, men da skal det tjenes gode penger på dem.
Imidlertid er det ekspansjonsplaner på andre kontinenter. Europa skal få sin dose igjen, det er gått så langt at det nå spekuleres på om ikke en SAAB kan gjøres om til en Cadillac for Europa. (Hvorfor ikke ta en 9-2X for å gjøre det skikkelig spør vi). Og de skal til Kina med noen helt klare mål. Ikke noe å undres over, forresten, at Cadillac vil dit. Det er vel snart åpenbart for de fleste at Kina nå er BMWs tredje største marked for 7-serien. Men er det dermed sagt at andre vil gjøre det like bra?
Det er også, dessverre, verd å merke seg at noen ting går tregt for Cadillac. Salgsstarten for SRX, en bil som trygt kan karakteriseres som flunkende ny, var så elendig at GM hev kontant-rabatter på denne med en gang. Inntil 4.000 dollars i cash tilbake for å kjøpe en bil til 50.000 dollars. Det høres ikke ut som noen måte å bygge tillit og eksklusivitet på.
Men saken akkurat nå er at den nye STS kommer noen måneder forsinket, og noen måneder bedre, og at det er det nok mange som gleder seg til.