-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Ny Cadillac – for New York
Cadillac er ikke snau. De bruker Detroit-utstillingen, etter at journalistene har reist hjem, til å fortelle om deres nye modell. STS skal overta for den aldrende Seville, den skal selges fra 2005, og den skal debutere på New York utstillingen om noen måneder.
De første offisielle bildene viser at den er blitt meget mindre kontroversiell etter behandlingen, samtidig som de originale linjene er beholdt. Det blir også sagt at interiøret er oppgradert massivt, at her får man virkelig følelse av hva GM mener når de sier at interiør er aller høyeste prioritet.
Bakhjulsdrift her også, med krefter enten fra en 3,6 liters V6, eller fra V8 Northstar motoren. Om et års tid kommer en Performace-utgave, og Bob Lutz vet hva akkurat det betyr. Sannsynligvis vil også firehjulsdrift bli tilgjengelig om noen år også.
Dette er en bil som selvfølgelig vil være med å få Cadillac tilbake dit den skal være, merket har i det minste stoppet raset og begynt å legge på seg markedsandeler igjen. Takket være en solid SUV-innsats i desember endte fjoråret på 218.090 Cadillacer, såvidt nordafor tallet på den dødsdømte Oldsmobile. Dette er det største volumet merket har hatt siden 1990! Sannsynligvis ønsker ikke Cadillac å selge flere enn 240.000 årlig i USA, men da skal det tjenes gode penger på dem.
Imidlertid er det ekspansjonsplaner på andre kontinenter. Europa skal få sin dose igjen, det er gått så langt at det nå spekuleres på om ikke en SAAB kan gjøres om til en Cadillac for Europa. (Hvorfor ikke ta en 9-2X for å gjøre det skikkelig spør vi). Og de skal til Kina med noen helt klare mål. Ikke noe å undres over, forresten, at Cadillac vil dit. Det er vel snart åpenbart for de fleste at Kina nå er BMWs tredje største marked for 7-serien. Men er det dermed sagt at andre vil gjøre det like bra?
Det er også, dessverre, verd å merke seg at noen ting går tregt for Cadillac. Salgsstarten for SRX, en bil som trygt kan karakteriseres som flunkende ny, var så elendig at GM hev kontant-rabatter på denne med en gang. Inntil 4.000 dollars i cash tilbake for å kjøpe en bil til 50.000 dollars. Det høres ikke ut som noen måte å bygge tillit og eksklusivitet på.
Men saken akkurat nå er at den nye STS kommer noen måneder forsinket, og noen måneder bedre, og at det er det nok mange som gleder seg til.