-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Muskelkrigen lever fortsatt
Hvis du tror miljø er det eneste på agendaen hos bilprodusentene for tiden, må du tro om igjen. Chevrolet lanserer nå sin kraftigste cabriolet noensinne.
For noen dager siden omtalte vi Chevrolet Camaro ZL1 som hadde tatt seg rundt Nordsløyfa på raske 7:41,27. Når bilutstillingen i Los Angeles åpner om noen uker, står en toppløs utgave av bilen klar for lansering.
Se video: Camaro ZL1 rundt Nordsløyfa
Camaro ZL1 har en komporessormatet 6,2-liters V8 som varter opp med 580 hester og et dreiemoment på 754 Newtonmeter. Dermed, sier Chevrolet, er den kraftigere enn mange eksklusive 2+2 ikoner, og nevner som eksempler:
- Aston Martin DB9 Volante – 470 hk
- Mercedes SL63 AMG – 518 hk
- Porsche 911 Turbo S – 530 hk
- Ford Shelby GT500 – 550 hk
Sistnevnte er nok viktig med tanke på lokalmarkedet. Og de andre er vesentlig dyrere enn en ”folkelig” Camaro.
Født åpen
Ifølge GM var Camaro tiltenkt rollen som cabriolet allerede fra starten av, og dermed er det få grep som er foretatt for å få den stiv og sikker nok.
Blant standardutstyret i Camaro ZL1 er Perfomance Track Management som først ble introdusert i Corvette ZR1. Det er et avansert system som integrerer Magnetic Ride, Launch Control, Traction Control og elektronisk stabilitetskontroll.
Konstruktørene lover nesten like gode ytelser i cabrioleten som i coupéen. Sistnevnte kommer på markedet om et års tid mens den lukkede versjonen er klar tidlig i 2012. I USA. Til oss kommer den neppe gjennom offisielle kanaler.