-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Her får batteriene ny anvendelse:
Polestars andre roadster
Ikke før har Polestar bekreftet at roadsteren deres skal bli virkelighet, så får de hjelp av en annen svenske til å produsere enda en åpen en.
I et par år har svenske Candela jobbet med å utvikle båter og ferger som ikke bare bruker batterielektrisk drift, men som bruker det såpass spektakulært at de går opp på hydrofoiler og skaper så lite bølger at de kunne lansere sin C8 i Venezia i sommer.
Polestar har gått sammen med Northvolt om en batterifabrikk i Gøteborg. Der blir det såpass kapasitet at Polestar skal forsyne andre produsenter med batterier derfra.
Nå viser det seg at produsenter ikke bare er bilfabrikker, en liten båtpioner skal også forsynes derfra.
Mens batterifabrikken skal åpne i 2025, skal ikke produksjonen av disse båtene i gang før i 2024. Med en kapasitet på 400 båter det første året burde det være mulig å finne batterier nok fra andre kilder i første omgang, for å møte det forholdsvis beskjedne start-up kravet.
Båten, slik vi kjenner den nå, har en batteripakke på 40 kWt som gir den en rekkevidde på 240 kilometer og cirka 30 knop som toppfart.
Det blir sagt at når båten glir av gårde på styltene sine er energiforbruket cirka 20 prosent av det en konvensjonell båt ville hatt.