-
Hedin Automotive:
Salgsleder MG
-
RSA Bil:
Plassjef - RSA Bil Tromsø
-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Her får batteriene ny anvendelse:
Polestars andre roadster
Ikke før har Polestar bekreftet at roadsteren deres skal bli virkelighet, så får de hjelp av en annen svenske til å produsere enda en åpen en.
I et par år har svenske Candela jobbet med å utvikle båter og ferger som ikke bare bruker batterielektrisk drift, men som bruker det såpass spektakulært at de går opp på hydrofoiler og skaper så lite bølger at de kunne lansere sin C8 i Venezia i sommer.
Polestar har gått sammen med Northvolt om en batterifabrikk i Gøteborg. Der blir det såpass kapasitet at Polestar skal forsyne andre produsenter med batterier derfra.
Nå viser det seg at produsenter ikke bare er bilfabrikker, en liten båtpioner skal også forsynes derfra.
Mens batterifabrikken skal åpne i 2025, skal ikke produksjonen av disse båtene i gang før i 2024. Med en kapasitet på 400 båter det første året burde det være mulig å finne batterier nok fra andre kilder i første omgang, for å møte det forholdsvis beskjedne start-up kravet.
Båten, slik vi kjenner den nå, har en batteripakke på 40 kWt som gir den en rekkevidde på 240 kilometer og cirka 30 knop som toppfart.
Det blir sagt at når båten glir av gårde på styltene sine er energiforbruket cirka 20 prosent av det en konvensjonell båt ville hatt.