-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Renault-modeller blir strømførende
Renault avslører nå detaljer om to nye, elektrifiserte modeller som begge får tilleggsbetegnelse E-Tech.
Mest aktuell sett med norske øyne er utvilsomt Captur E-Tech Plug-in Hybrid. Den lille crossoveren har så langt kun hatt konvensjonelle drivlinjer, men nå åpner det seg nye muligheter for dem som ønsker et grønnere alternativ.
Clio E-Tech Hybrid er det vi kaller en mild hybrid, og dermed ikke ladbar. Men Renault påstår likevel at mesteparten av kjøringen i urbane strøk kan foregå utslippsfritt, og at forbruket kan reduseres med inntil 40 prosent sammenlignet med forgjengeren.
Vi har tidligere omtalt nye Clio ved et par anledninger, og det er viktig å ta en titt på interiøret for å skjønne at dette faktisk er en helt ny generasjon av en av Europas mest solgte bilmodeller gjennom en årrekke.
Vi har også omtalt nye Captur, men la oss se nærmere på den ladbare nykommeren – Captur E-Tech Plug-in Hybrid.
Den har en batteripakke med kapasitet på 9,8 kWt som skal holde til en elektrisk rekkevidde på inntil 50 kilometer (WLTP) i hastigheter opp til 135 km/t.
Sjåføren kan velge å kjøre elektrisk så lenge batteriene har strøm (PURE), hente ut maksimal effekt fra begge motorene (SPORT) eller kjøre på bensin for å spare strøm til man skal inn i en utslippsfri sone (E-Save). Når bilen startes går den automatisk på strøm.
Captur E-Tech Plug-in Hybrid har et oppgitt snittforbruk på 0,15 liter per mil etter WLTP-standarden, tilsvarende et CO2-utslipp på 34 gram per kilometer.
Bilene ventes til Norge i løpet av første halvår, men prisene er foreløpig ikke klare.