-
Jensen & Scheele AS:
Plassjef, Jensen & Scheele
-
Jensen & Scheele Bil AS:
Bruktbilansvarlig, Jensen & Scheele
-
Hedin Automotive:
Salgsleder MG
-
RSA Bil:
Plassjef - RSA Bil Tromsø
-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Renault-modeller blir strømførende
Renault avslører nå detaljer om to nye, elektrifiserte modeller som begge får tilleggsbetegnelse E-Tech.
Mest aktuell sett med norske øyne er utvilsomt Captur E-Tech Plug-in Hybrid. Den lille crossoveren har så langt kun hatt konvensjonelle drivlinjer, men nå åpner det seg nye muligheter for dem som ønsker et grønnere alternativ.
Clio E-Tech Hybrid er det vi kaller en mild hybrid, og dermed ikke ladbar. Men Renault påstår likevel at mesteparten av kjøringen i urbane strøk kan foregå utslippsfritt, og at forbruket kan reduseres med inntil 40 prosent sammenlignet med forgjengeren.
Vi har tidligere omtalt nye Clio ved et par anledninger, og det er viktig å ta en titt på interiøret for å skjønne at dette faktisk er en helt ny generasjon av en av Europas mest solgte bilmodeller gjennom en årrekke.
Vi har også omtalt nye Captur, men la oss se nærmere på den ladbare nykommeren – Captur E-Tech Plug-in Hybrid.
Den har en batteripakke med kapasitet på 9,8 kWt som skal holde til en elektrisk rekkevidde på inntil 50 kilometer (WLTP) i hastigheter opp til 135 km/t.
Sjåføren kan velge å kjøre elektrisk så lenge batteriene har strøm (PURE), hente ut maksimal effekt fra begge motorene (SPORT) eller kjøre på bensin for å spare strøm til man skal inn i en utslippsfri sone (E-Save). Når bilen startes går den automatisk på strøm.
Captur E-Tech Plug-in Hybrid har et oppgitt snittforbruk på 0,15 liter per mil etter WLTP-standarden, tilsvarende et CO2-utslipp på 34 gram per kilometer.
Bilene ventes til Norge i løpet av første halvår, men prisene er foreløpig ikke klare.