Renault Clio E-Tech Hybrid

Renault Clio E-Tech Hybrid

Renault Clio E-Tech Hybrid

Renault Clio E-Tech Hybrid

Renault Clio E-Tech Hybrid

Renault Clio E-Tech Hybrid

Renault Clio E-Tech Hybrid

Renault Clio E-Tech Hybrid

Renault Clio E-Tech Hybrid

Renault Captur E-Tech Plug-in Hybrid

Renault Captur E-Tech Plug-in Hybrid

Renault Captur E-Tech Plug-in Hybrid

Renault Captur E-Tech Plug-in Hybrid

Renault Captur E-Tech Plug-in Hybrid

Renault Captur E-Tech Plug-in Hybrid

Renault Captur E-Tech Plug-in Hybrid

Renault Captur E-Tech Plug-in Hybrid

Renault Captur E-Tech Plug-in Hybrid

Renault Captur E-Tech Plug-in Hybrid

Renault Captur E-Tech Plug-in Hybrid

Renault Captur E-Tech Plug-in Hybrid

Renault Captur E-Tech Plug-in Hybrid

Renault Captur E-Tech Plug-in Hybrid

Renault E-Tech

Renault E-Tech

Renault-modeller blir strømførende

Renault avslører nå detaljer om to nye, elektrifiserte modeller som begge får tilleggsbetegnelse E-Tech.

Publisert Sist oppdatert

Mest aktuell sett med norske øyne er utvilsomt Captur E-Tech Plug-in Hybrid. Den lille crossoveren har så langt kun hatt konvensjonelle drivlinjer, men nå åpner det seg nye muligheter for dem som ønsker et grønnere alternativ.

Clio E-Tech Hybrid er det vi kaller en mild hybrid, og dermed ikke ladbar. Men Renault påstår likevel at mesteparten av kjøringen i urbane strøk kan foregå utslippsfritt, og at forbruket kan reduseres med inntil 40 prosent sammenlignet med forgjengeren.

Vi har tidligere omtalt nye Clio ved et par anledninger, og det er viktig å ta en titt på interiøret for å skjønne at dette faktisk er en helt ny generasjon av en av Europas mest solgte bilmodeller gjennom en årrekke.

Vi har også omtalt nye Captur, men la oss se nærmere på den ladbare nykommeren – Captur E-Tech Plug-in Hybrid.

Den har en batteripakke med kapasitet på 9,8 kWt som skal holde til en elektrisk rekkevidde på inntil 50 kilometer (WLTP) i hastigheter opp til 135 km/t.

Sjåføren kan velge å kjøre elektrisk så lenge batteriene har strøm (PURE), hente ut maksimal effekt fra begge motorene (SPORT) eller kjøre på bensin for å spare strøm til man skal inn i en utslippsfri sone (E-Save). Når bilen startes går den automatisk på strøm.

Captur E-Tech Plug-in Hybrid har et oppgitt snittforbruk på 0,15 liter per mil etter WLTP-standarden, tilsvarende et CO2-utslipp på 34 gram per kilometer.

Bilene ventes til Norge i løpet av første halvår, men prisene er foreløpig ikke klare.

Powered by Labrador CMS