-
Motor Forum Ålesund:
Ettermarkedsleder
-
Møller Bil Asker og Bærum:
Bruktbilselger
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Møller Bil Oslo Vest Volkswagen:
Fagtekniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Customer Experience Manager
-
Helios Auto AS:
Support-medarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Nokian Dekk AS:
Regionsansvarlig/selger – Innlandet
-
Nesbyen Auto AS:
Daglig leder - Nesbyen Auto
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Konklusjon
Det er ikke lett å velge mellom disse bilene, og testlaget ble egentlig aldri enig med seg selv om hvilken som skulle få plass i garasjen.
Begge testbilene har god komfort, og kvalitet for finish er på samme nivå. Vårt valg er derfor i stor grad basert på følelser. Primeras sportslige kjøreegenskaper er svært tiltalende, og testlaget falt også for dens noe spenstigere design.
Motormessig er det derimot ingen tvil om hvilken som er spenstigst. Carisma-motoren er vesentlig kvikkere samtidig som den gir deg muligheten til å kjøre svært så bensingjerrig. Og med et lett og kvikt gearskift er Carisma en fryd for den som liker å bruke motorens turtallsområde aktivt.
Egentlig er det en bil med Primeras kjøreegenskaper og Carismas motor og gearkasse vi leter etter.
LES VIDERE:
- Priser og tekniske data