-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Ny Carnival i Detroit
Carnival har kanskje ikke vært den største Kia-suksessen her hjemme, rundt 150 som varebiler hver av de to siste årene, nesten ingen på hvite skilter. Nå er den nye klar, i produksjonsutgave.

Egentlig fikk vi beskjed allerede ved påsketider i fjor. Da viste Kia sin Sedona som såkalt konsept på Chicago-utstillingen. Selvfølgelig visste alle at dette var produksjonsutgaven. Men det varte helt til Detroit, før Kia slapp den i USA.
Den ser ganske tiltrekkende ut, på en minivan-standard-måte, og det påstås at den har større innvendig plass en noen av sine nærmeste konkurrenter (i USA er det Toyota Sienna og Dodge Caravan).
Om den heter mini i USA, så har den tross alt en 3,8-liters V6-motor med 240 hester. Vekten har, blir det sagt, sunket i forhold til den forrige, så den burde få litt bedre ytelse.
I USA er den priset til rett under 23.000 dollars, noe som gjør den til den rimeligste inngangsmodellen i dette segmentet. Skrapet er den ikke, katalogen snakker om 4.000 dollars fordel hva utstyr angår, i forhold til konkurrentene.
Det er ikke noe som tyder på at dette vil bli en prioritert bil for Europa.