-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Ny Carnival i Detroit
Carnival har kanskje ikke vært den største Kia-suksessen her hjemme, rundt 150 som varebiler hver av de to siste årene, nesten ingen på hvite skilter. Nå er den nye klar, i produksjonsutgave.

Egentlig fikk vi beskjed allerede ved påsketider i fjor. Da viste Kia sin Sedona som såkalt konsept på Chicago-utstillingen. Selvfølgelig visste alle at dette var produksjonsutgaven. Men det varte helt til Detroit, før Kia slapp den i USA.
Den ser ganske tiltrekkende ut, på en minivan-standard-måte, og det påstås at den har større innvendig plass en noen av sine nærmeste konkurrenter (i USA er det Toyota Sienna og Dodge Caravan).
Om den heter mini i USA, så har den tross alt en 3,8-liters V6-motor med 240 hester. Vekten har, blir det sagt, sunket i forhold til den forrige, så den burde få litt bedre ytelse.
I USA er den priset til rett under 23.000 dollars, noe som gjør den til den rimeligste inngangsmodellen i dette segmentet. Skrapet er den ikke, katalogen snakker om 4.000 dollars fordel hva utstyr angår, i forhold til konkurrentene.
Det er ikke noe som tyder på at dette vil bli en prioritert bil for Europa.