Ny Porsche: Stor og sterk

Porsche lanserer en ny modell basert på Cayenne S. Både muskler og kjøreegenskaper er foredlet.

Publisert

Det er en modifisert utgave av den åttesylindrede 4,8-literen som forsyner Cayenne GTS med 20 ekstra hestekrefter sammenlignet med S-modellen. Dermed får den til sammen 405 av dem mens maks dreiemoment forblir det samme som tidligere – 500 Newtonmeter ved 3.500 omdreininger.

Sportsligere

GTS-utgaven er senket med 24 mm og har fått et spesialtilpasset chassis. Her er det raske veier som ruler på bekostning av off-road egenskapene.

I følge Porsche er dette den første Cayenne som kombinerer elektronisk styrt demping (PASM) med stålfjærer – noe som tidligere har vært forbeholdt deres sportsbiler.

6-trinns manuell gearkasse er standard, også den modifisert. Bilen klarer null til hundre på 6,1 sekund, og det er halvsekundet mindre enn Cayenne S behøver.

Á la carte

PTM (Porsche Traction Management) permanent firehjulsdrift og additivt chassis (PASM) er standard. Som tilleggsutstyr kan du velge luftfjæring, PDCC aktivt anti-roll-system og nyutviklede 12-veis sportsseter i skinn / Alcantara.

Cayenne GTS er ellers lett å kjenne igjen på front og hekk som er til forveksling lik Cayenne Turbo. Hjulbuene er utvidet med 14 mm og gir dermed god plass til fete 21-tommers felger med 295/35 R21 dekk.

Du ser bilen i Frankfurt fra neste helg.

SE BILDENE HER.

NORSKE PRISER OG DATA FOR PORSCHE

LES OGSÅ:

Porsches nye familiebil

Porsches raskeste 911

Cayenne får overhaling

Powered by Labrador CMS