-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Ny Porsche: Stor og sterk
Porsche lanserer en ny modell basert på Cayenne S. Både muskler og kjøreegenskaper er foredlet.
Det er en modifisert utgave av den åttesylindrede 4,8-literen som forsyner Cayenne GTS med 20 ekstra hestekrefter sammenlignet med S-modellen. Dermed får den til sammen 405 av dem mens maks dreiemoment forblir det samme som tidligere – 500 Newtonmeter ved 3.500 omdreininger.
Sportsligere
GTS-utgaven er senket med 24 mm og har fått et spesialtilpasset chassis. Her er det raske veier som ruler på bekostning av off-road egenskapene.
I følge Porsche er dette den første Cayenne som kombinerer elektronisk styrt demping (PASM) med stålfjærer – noe som tidligere har vært forbeholdt deres sportsbiler.
6-trinns manuell gearkasse er standard, også den modifisert. Bilen klarer null til hundre på 6,1 sekund, og det er halvsekundet mindre enn Cayenne S behøver.
Á la carte
PTM (Porsche Traction Management) permanent firehjulsdrift og additivt chassis (PASM) er standard. Som tilleggsutstyr kan du velge luftfjæring, PDCC aktivt anti-roll-system og nyutviklede 12-veis sportsseter i skinn / Alcantara.
Cayenne GTS er ellers lett å kjenne igjen på front og hekk som er til forveksling lik Cayenne Turbo. Hjulbuene er utvidet med 14 mm og gir dermed god plass til fete 21-tommers felger med 295/35 R21 dekk.
Du ser bilen i Frankfurt fra neste helg.
NORSKE PRISER OG DATA FOR PORSCHE
LES OGSÅ: