-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Avslørt: Hot nytt fra Porsche
Cayenne har betydd svært mye for Porsches volumvekst de siste årene. Nå får prestisjemerket snart enda bedre kort på hånden.
Ingen mini
Denne bilen er av flere medier omtalt som en lillebror til Cayenne. Enkelte har til og med gitt den navnet Roxster for å trekke assosiasjoner til merkets minste sportsbil.
Men Porsche selv dementerer at de tester en lillebror til Cayenne og benekter også konkrete planer om noen slik modell i nær fremtid.
Så hva er det da spionfotografene har tatt bilder av? Carparazzi mener å ha funnet svaret: Dette er neste generasjon Cayenne.
Originalen, som ble utviklet sammen med søstermodellen VW Touareg, har vært på markedet siden 2002 og begynner dermed å nærme seg satt alder. Dessuten har mange av konkurrentene dukket opp med nye utfordrere de seneste årene.
Porsche-press
Sentrale kilder hos Porsche avslører at de gjerne vil ha en ny Cayenne på banen tidlig i 2010, men hos VW er en ny Touareg ikke planlagt før tidligst andre halvår 2010.
Men etter som Porsche får stadig større kontroll over VW, spørs det om ikke VW-sjefene må danse etter pipa til Porsche-sjef Wendelin Wiedeking i dette tilfellet.
Allerede i januar 2006 gjorde Wiedeking det klart for VW-styret at han ønsker å speede opp utviklingen av en ny Cayenne på grunn av frykten for at SUVer går en skummel fremtid i møte med stigende oljepriser og økt søkelys på miljø.
Det eneste vi med sikkerhet kan si om nye Cayenne, er at den får langt mer drivstoffgjerrige drivlinjer og at både hybrid og diesel kommer på programmet. Så tidlig som i 2010 dersom Porsche får viljen sin.