-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Storebrand:
Biltekniske konsulenter/takstmann
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist

Ny Porsche Cayenne EV
Snart blir denne også elektrisk
Porsche er i ferd med å utvikle en elektrisk Cayenne, men fortsatt skal dagens modeller leve videre.
Forrige uke presenterte Porsche sine planer om neste generasjon Cayenne som blir helelektrisk, men det betyr ikke at du må velge batterielektrisk om du planlegger å kjøpe en C.ayenne. Dagens modeller skal nemlig fortsatt selges med oppdateringer som gjør at den føles frisk og oppdatert sammenlignet med elbilen som trolig lanseres i 2026.
Ifølge Porsche-sjef, Oliver Blume, skal bilen fortsatt tilbys som i dag med twin-turbo V8-motor. I dag selges bilen enten med ren V8 eller som ladbar hybrid med god elektrisk rekkevidde.
Dagens Cayenne kom på markedet i 2019 og fikk en oppdatering i 2024.
Mer forsiktig
Porsches annonsering kom bare dager etter at de kommenterte at de endret EV-strategi grunnet lavere salg av elbiler enn opprinnelig forventet. De sier nå at de forlater planene om at de helelektriske bilene skal utgjøre 80 prosent av salget i 2030, skjønt hevder samtidig at de er klare for å møte målet dersom det skulle oppstå.
Prototyper av elbilen er sett i flere måneder. Designen er lik den som benyttes for Macan, men bare i større format. Porsche selger fortsatt Macan med fossilmotorer, men disse skal etter planen avsluttes i 2026.
Porsche sa torsdag at den elektriske Cayenne vil benytte en videreutviklet plattform, PPE med 800 volt teknologi, sammenlignet med den som ligger under Macan. Allerede i 2019 sa Porsche at de utviklet et system med fire motorer for den elektriske Cayenne.
En større 3-raders SUV med internkode K1 er også under utvikling og forventes på markedet et år etter den elektriske Cayenne. Denne vil baseres på en separat plattform med betegnelse SSP Sport.