-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist

Ny Porsche Cayenne EV
Snart blir denne også elektrisk
Porsche er i ferd med å utvikle en elektrisk Cayenne, men fortsatt skal dagens modeller leve videre.
Forrige uke presenterte Porsche sine planer om neste generasjon Cayenne som blir helelektrisk, men det betyr ikke at du må velge batterielektrisk om du planlegger å kjøpe en C.ayenne. Dagens modeller skal nemlig fortsatt selges med oppdateringer som gjør at den føles frisk og oppdatert sammenlignet med elbilen som trolig lanseres i 2026.
Ifølge Porsche-sjef, Oliver Blume, skal bilen fortsatt tilbys som i dag med twin-turbo V8-motor. I dag selges bilen enten med ren V8 eller som ladbar hybrid med god elektrisk rekkevidde.
Dagens Cayenne kom på markedet i 2019 og fikk en oppdatering i 2024.
Mer forsiktig
Porsches annonsering kom bare dager etter at de kommenterte at de endret EV-strategi grunnet lavere salg av elbiler enn opprinnelig forventet. De sier nå at de forlater planene om at de helelektriske bilene skal utgjøre 80 prosent av salget i 2030, skjønt hevder samtidig at de er klare for å møte målet dersom det skulle oppstå.
Prototyper av elbilen er sett i flere måneder. Designen er lik den som benyttes for Macan, men bare i større format. Porsche selger fortsatt Macan med fossilmotorer, men disse skal etter planen avsluttes i 2026.
Porsche sa torsdag at den elektriske Cayenne vil benytte en videreutviklet plattform, PPE med 800 volt teknologi, sammenlignet med den som ligger under Macan. Allerede i 2019 sa Porsche at de utviklet et system med fire motorer for den elektriske Cayenne.
En større 3-raders SUV med internkode K1 er også under utvikling og forventes på markedet et år etter den elektriske Cayenne. Denne vil baseres på en separat plattform med betegnelse SSP Sport.