-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Ny Cayman fra Porsche
Nye Cayman er lettere, lavere, lenger, raskere og kraftigere – det er lov å glede seg.
Har du lest om våre møter med den nye generasjonen Boxster, vet du at det har vært store mengder entusiasme. Skal vi dømme ut fra bildene av bilen Porsche viser i Los Angles, følger de en resept som neppe kan bli feil.
LES: Vårt førsteinntrykk av Boxster
Selvsagt har Porsche gjort mer enn å sette tak på Boxster, selv om mye av teknikken under skallet selvsagt er den samme.
Om den forrige generasjonen Cayman har blitt undervurdert, er det neppe noen som helst grunn til å gjøre den tabben igjen.
Skarpere
Sammenlignet med dagens generasjon Cayman er forskjellene store.
2013-modellen er lenger, lavere, og lettere. Litt mer krefter enn i Boxster signaliserer at Porsche ønsker at Cayman skal være en litt mer hardcore kjøremaskin.
Cayman ser skarpere og tøffere ut med store luftinntak bak de lange dørene. Den økte akselavstanden har gjort godt for taklinjen som materialiserer en profil som knytter den tett opp mot 911.
Innvendig har Porsche ført videre designlinjen som ble tydeliggjort gjennom Panamera og videreført i 911 og Boxster.
275 eller 325 hester
I god tradisjon bringer Porsche både en Cayman og en Cayman S inn på arenaen samtidig.
Begge kommer med sekstrinns manuell, eller Porsches syvtrinns PDK-kasse.
Standardversjonen er utstyrt med den 2,7-liters flate sekseren med 275 hestekrefter. Legger du på noen kroner ekstra for Sport Chrono-pakken, gjør den unna 0-100 på 5,4 sekunder og topper på drøyt 260 kilometer i timen.
For deg som ønsker litt ekstra, er det S som gjelder. Da har sylindervolumet økt til 3,4 liter, og effekten til 325 hestekrefter, 10 ekstra sammenlignet med den takløse parallellen.
Med Sport Chrono og PDK har du da flyttet 0-100 ned til fine 4,7 sekunder og topphastigheten opp over 280 kilometer i timen.
Porsche sluntrer heller ikke unna med arbeidet for å senke utslippene. 180 gram CO2 per kilometer for 2,7-litern, mens de ekstra 50 hestene i S-versjonen bare legger 8 gram til på toppen.
Spesialversjon til Norge
I likhet med Boxster har Porsche vært så vennlige at de også har tryllet frem en nedtunet variant med 211 hester. Det gir en pen avgiftsreduksjon som gjør startprisen 90.000 lavere enn på 275-hesteren.
Vår erfaring med 211-hesteren i Boxster tilsier at den gir god valuta for pengene, særlig i et land som Norge der fartsgrensene, og ikke minst håndhevelsen, er strenge.
Ifølge salgs- og markedssjef Christian Stenbo hos den norske importøren, Autozentrum Sport, blir prisene med 2013-avgifter slik.
Det betyr at prisforskjellen mellom 211-hestersutgaven av Boxster og Cayman blir 25.000 kroner.
BilNorge.no planlegger en første prøvetur med Cayman tidlig i februar, mens de første bilene kommer til Norge i månedsskiftet februar/mars.