-
Scania:
Verksmester/teknisk leder
-
DRIVE Mobility:
Teknisk salgsrådgiver
-
Møller Bil Outlet Stor-Oslo:
PDI (Pre-delivery inspector)
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Garanti og logistikk
-
Bertel O. Steen AS:
Salgssjef Mercedes-Benz Minibuss
-
Jensen & Scheele AS:
Plassjef, Jensen & Scheele
-
Jensen & Scheele Bil AS:
Bruktbilansvarlig, Jensen & Scheele
-
Hedin Automotive:
Salgsleder MG
-
RSA Bil:
Plassjef - RSA Bil Tromsø
-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Ny muskelbil - med godlåt
Dodge har hatt et solid grep om det amerikanske muskelbilmarkedet. Det har de ikke tenkt å gi fra seg.
Det er ikke så mange modellene denne armen av Stellantis har på programmet, og forrige uke kunne vi fortelle at Challenger og Charger synger på siste vers. Kun ett år til skal de produseres.
Samtidig fikk vi hint om at noe nytt er på gang og mange var skeptiske da de hørte det dreide seg om elbil, men sist uke fikk vi mer kjøtt på beinet da de viste sin Charger Daytona SRT Concept under Dodge’s Speed Week i Pontiac, Michigan.
Dodge fremhever tre spesialiteter med konseptet – en ny frontspoiler de kaller R-Wing, et «eksosanlegg» med Fratzonic Chambered Exhaust og en eRupt multi-speed transmisjon.
Dodge valgt betegnelsen Charger Daytona for å hedre deres første Nascar som gjorde over 200 mph. på bane i 1970.
Foreløpig er det sparsomt med tekniske detaljer, men Dodge sier den elektriske drivlinjen skal sørge for firehjulsdrift og for at nykommeren utkonkurrerer Hellcat på alle områder. Trolig innebærer det to eller flere motorer og effekt på nordsiden av 800 hestekrefter.
Batterikapasitet får vi ikke vite, men de sier den elektriske arkitekturen er 800 volts som gir lynlading, trolig 200 kW eller mer.
De fleste elbiler har ettrinns girkasse (Taycan har to), men Dodge lover multitrins kasse med elektromekaniske skift som trykker passasjerene mot seteryggen ved maks akselerasjon.
Også de som frykter at V8-brøl erstattes at trikkelyd får svar på tiltale gjennom lydprogrammet Fratzonic Chambered Exhaust. Stiller du deg også skeptisk, så spol frem til 1:55 i videoen så får du en smakebit.
Konseptet skal omsettes til en produksjonsmodell i 2024, og om den følger tett i sporene til Dodge Charger Daytona SRT bør den vel finne sin menighet blant muskelbilfolket. Kanskje.