-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Chevrolet Optra: Indisk/koreansk/italiensk
I New Delhi lanserte den lokale utgaven av General Motors en ny modell for kort tid siden. Chevrolet Optra heter den, og pressemeldingen som fulgte med er full av spennende informasjoner bortsett fra den helt sentrale, at dette dreier seg om en Daewoo Nubira.
For selv om dette er en Nubira hele veien, bortsett fra fronten (som egentlig er meget mer vellykket her enn fossefallfronten på Daewoen), så må GM ha rett til å kalle den Chevrolet der. For den produseres på en lokal fabrikk i Gujarat og er derfor en egen modell med eget VIN-nummer og kommer på sin egen plass i verdens produksjonsstatistikk.
Med en akselavstand på 2600 mm er dette en mellomklassebil for oss, men en overklasse-modell der den selges. Plattformen er ganske ny, en ren Daewoo konstruksjon forresten, selv om den nå altså kommer fra GM Daewoo Auto & Technology. Forhjulsdrevet, i denne utgaven med en 1,8 liters D-TEC motor på 115 hester (Nubira har også en 1,6 liters mulighet) og en fem trinns manuell kasse.
Vi får også vite at før Optra gikk i produksjon ble prototypene testet over 2 millioner kilometer på fire kontinenter og dette omfattet vintertester i Sverige og Canada og varmetester i Spania og Australia. Dessuten har Optra gjennomlevd 194 kollisjonstester og er bygget for å møte den krevende Euro-NCAP testen – får vi vite, fremdeles uten et ord om Nubira.
Men for dere som tenker på en ny Nubira kan det være greit å vite at en ny front fra India vil kunne style opp bilen din slik at den løfter seg mange hakk.