-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
GMs krisepakke: 2 store trucker!
Det er nesten helt tragisk. Da Los Angeles-utstillingen åpnet sine dører i forrige uke hadde GM to store nyheter. Og jeg mener S T O R E. To trucker! Nøyaktig hva de ikke trenger. Ikke overbeviser de spesielt i Detroit heller.
Salget av de store og tunge bilene synker i USA. Og bruktprisen på de gamle modellene synker enda mer. 13,7 % lavere snitt innbyttepris i siste halvår i fjor. Og GM, som klarte å miste nesten 5 milliarder dollar de første ni månedene i fjor, sier at 2006 skal bli The Year of the Truck!
Ford er like klare: 2006 kommer IKKE til å bli The Year of the Truck, sier Mark Fields, den nye Ford-presidenten som i sin LA-tale sa at nå måtte bransjen bråsnu eller dø.
Kjente takter
En ny Suburban og en ny Yukon er ikke akkurat å bråsnu. Og, toppen av det hele, lansere dem i California som vel er mindre stor-truck orientert enn de fleste. Ting kan tyde på at GM har forlagt kompasset et eller annet sted.
Den 2006-øko-tilpassede nye Suburban har en akselavstand på 330 cm og en lengde på 565. Vi er med andre ord inne i Maybach-territorium her. Når du legger på høyde og all den visuelle massen som finnes der, blir faktisk Maybach overdøvet.
Du kan velge mellom 5,3 liter med 320 hester eller 6 liter med 355 hk. Akkurat hva verden trenger. Alibiet er at den minste motoren også kan drives på en etanol-blanding. Nyttig er det også at du kan trekke inntil 4,4 tonn.
Mens denne er i salg nå, kommer ikke den andre nyheten, langversjonen av den nye GMC Yukon, i butikkene før til sommeren. Den får samme akselavstanden som Suburban og karosseriet er like langt. Og akkurat som hos broderen, kan du velge mellom to- og firehjulsdrift. I GMC-utgaven har du mulighet for enda en motorvariant: en 6,2 liter på 380.
Utstyrslisten er selvfølgelig ganske omfattende.