-
Bertel O. Steen AS:
Salgssjef Mercedes-Benz Minibuss
-
Jensen & Scheele AS:
Plassjef, Jensen & Scheele
-
Jensen & Scheele Bil AS:
Bruktbilansvarlig, Jensen & Scheele
-
Hedin Automotive:
Salgsleder MG
-
RSA Bil:
Plassjef - RSA Bil Tromsø
-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
USA-konsept fra Hyundai
Vi er vant til ganske langt-ute konseptbiler fra Hyundais amerikanske design-sentrum. Den Portico de viste i Chicago ser derimot eminent produserbar ut og burde være på plass om et par år.
Alle HCD-konseptene (Hyundai California Design), den første kom vel i 1992, har vært ganske langt hinsides tenkbare produksjonsbiler. En rekke av dem har ikke vært særlig morsomme en gang. Derfor er det på mange måter en lettelse å møte Portico.
Den er designet hjemme i Seoul, men helt bestemt med USA-markedet som mål. En lekker seks-seters MPV, der bakdørene er hengslet bak og ingen midtstolpe forstyrrer inn- og ut-gang. Lekre linjer, litt profilering bryter opp de store sidene, eneste innvending er fronten som fremdeles er ganske støyende.
Innvendig er den svært fleksibel, med tre seter i to rader, der midtsetene er forskjøvet bakover. De kan alle legges flate slik at vi kan ende opp med en to-seter med enorm lasteflate.
Lambda V6
Slik bilen presenteres i Chicago er den utstyrt med Hyundais Lambda V6 motor koblet opp mot fabrikkens nye sekstrinns automat som snart er tilgjengelig på produksjonsbilene. Men den er også klar til å motta Hyundais hybrid-system. To el-motorer, den ene på 136 hester trekker forhjulene, den andre, på 83, gir en boost, eller firehjulsdrift, ved å dra bakhjulene når det trengs.
I USA har Hyundai økt med nesten 400 prosent siden 1998 og de har ikke tenkt å stoppe. Santa Fe og XG er nye produkter for nærmeste fremtid. Sonata og en ny minivan er også på vei. Men de kommer til å fortsette sin 24/7 introduksjonstakt spøker John Krafcik, sjef for strategisk planlegging, med. Og da må jo Portico være et naturlig element et par år frem i tiden?