-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
USA-konsept fra Hyundai
Vi er vant til ganske langt-ute konseptbiler fra Hyundais amerikanske design-sentrum. Den Portico de viste i Chicago ser derimot eminent produserbar ut og burde være på plass om et par år.
Alle HCD-konseptene (Hyundai California Design), den første kom vel i 1992, har vært ganske langt hinsides tenkbare produksjonsbiler. En rekke av dem har ikke vært særlig morsomme en gang. Derfor er det på mange måter en lettelse å møte Portico.
Den er designet hjemme i Seoul, men helt bestemt med USA-markedet som mål. En lekker seks-seters MPV, der bakdørene er hengslet bak og ingen midtstolpe forstyrrer inn- og ut-gang. Lekre linjer, litt profilering bryter opp de store sidene, eneste innvending er fronten som fremdeles er ganske støyende.
Innvendig er den svært fleksibel, med tre seter i to rader, der midtsetene er forskjøvet bakover. De kan alle legges flate slik at vi kan ende opp med en to-seter med enorm lasteflate.
Lambda V6
Slik bilen presenteres i Chicago er den utstyrt med Hyundais Lambda V6 motor koblet opp mot fabrikkens nye sekstrinns automat som snart er tilgjengelig på produksjonsbilene. Men den er også klar til å motta Hyundais hybrid-system. To el-motorer, den ene på 136 hester trekker forhjulene, den andre, på 83, gir en boost, eller firehjulsdrift, ved å dra bakhjulene når det trengs.
I USA har Hyundai økt med nesten 400 prosent siden 1998 og de har ikke tenkt å stoppe. Santa Fe og XG er nye produkter for nærmeste fremtid. Sonata og en ny minivan er også på vei. Men de kommer til å fortsette sin 24/7 introduksjonstakt spøker John Krafcik, sjef for strategisk planlegging, med. Og da må jo Portico være et naturlig element et par år frem i tiden?